شناسه خبر:67177
1401/12/22 09:40:10
در طول 4 سال محقق می‌شود؛

تولید 72 میلیون اصله نهال در ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام گفت: در سطح استان 13 نهالستان جنگلی و بیابانی تهیه شده و سهم استان ایلام از طرح تولید نهال تولید 72 میلیون اصله در چهار سال است.

ابراهیم پیرزادیان در نشستی با حضور فعالان زیست‌محیطی بخش‌های آموزش تحقیقات و اجرا با اشاره به نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به جامعه، اظهار کرد: تعامل و همکاری با رسانه‌ها و خبرنگاران جزو سیاست‌های اجرایی اداره کل منابع طبیعی استان است.
وی گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های اداره کل پرداخت حقوق تعدادی از نیروهای موقت کارگری بوده که بدون پشتوانه مالی مشغول به کار شده بودند، از همان شروع فعالیت به‌دنبال راهکاری بودیم که مشکلات این بخش حل وفصل شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: در سنوات گذشته حقوق افراد قراردادی نامشخص بوده، ولی هم‌اکنون این بخش را به اعتبارات ملی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری متصل کردیم و حالا حقوق و مزایای این افراد از بودجه ملی پرداخت می‌شود.
پیرزادیان با بیان اینکه حقوق سه ماه نخست از محل سازمان پرداخت شد و از دو ماه پیش نیز حقوق کارکنان قراردادی به ردیف ملی وصل شده، تصریح کرد: نیروی‌ها قراردادی که در اداره کل واحدهای تابعه منابع طبیعی هستند، مشکل دستمزد آن‌ها حل شده است.
وی افزود: 130 نفر نیروی ایثارگر در منابع طبیعی وجود که 46 نفر آن‌ها تبدیل وضعیت شده‌اند دو نفر درسامانه بارگزاری شده اند و 49 نفر نیز در قالب تفاهم‌نامه به‌دلیل نبود پست سازمانی از ردیف پستیهای سایر ادارات استفاده می‌شود که در آستانه اقدام و موافقت از طرف سازمان اموراداری و استخدامی کشور هستند.
این مسئول تصریح کرد: نیروهای منابع طبیعی در طول 12 ماه در بخش‌های مختلف در حال فعالیت هستند، انتظار داریم رسانه‌ها علاوه بر هفته منابع طبیعی در طول سال فعالیت‌های این نهاد حاکمیتی و اهمیت منابع طبیعی را برای مردم اطلاع‌رسانی کنند.
پیرزادیان با بیان اینکه 9 درصد مساحت استان ایلام از منابع ملی تشکیل می‌شود و اهمیت فرهنگ منابع طبیعی را در استان دوچندان کرده است، به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال در کشور طی یک برنامه چهارساله اشاره کرد و گفت: این طرح در کشور ابلاغ شده و سازمان منابع طبیعی کشور به‌عنوان متولی این طرح شناخته شده است.
وی افزود: استان ایلام به‌عنوان پیشگام در تأمین نهال این طرح برنامه تولید نهال در سطح 13 نهالستان جنگلی و بیابانی تهیه کرده و سهم استان ایلام از این طرح ظرفیت تولید 72 میلیون اصله نهال در طی چهار سال است.
وی افزود: در تمامی 12 شهرستان‌های استان نهالستان‌ها فعالیت دارند و تمامی زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح در استان فراهم شده است.
مدیرکل منابع طبیعی ایلام افزود: دو نهالستان جدید در استان برای کاشت گونه‌های جدید بیابانی در حال اجرایی شدن است، تامین نهال برای اجرای طرح کاشت نهال در عرصه‌های بیابانی استان از اهداف احداث این نهالستان‌ها است.
پیرزادیان گفت: منابع طبیعی استان در بخش احیا و غنی‌سازی جنگل‌های طبیعی و مبارزه با بیابان‌زایی توسعه فضای سبز جنگل کاری حاشیه جاده‌ها درختکاری حاشیه مزارع و احیا و بازسازی مناطق آسیب‌دیده برنامه‌ریزی کرده، علاوه بر این یک تفاهم با استان واسط عراق برای اجرای طرح کمربند سبز توسط دو استاندار منعقد نموده است.
وی افزود: برای تأمین نیاز چوب کشور، طرح زراعت چوب در مناطق مختلف استان اجرایی شده است، تولید نهال‌های سریع الرشد ازجمله صنوبر و اکالیپتوس در استان برای اجرای این طرح دردستور کار نهالستان‌ها قرار داده شده است.
وی گفت: زیرساخت‌های خوبی در استان برای تولید نهال فراهم شده و این طرح هم باعث تأمین چوب در کشور و هم باعث اشتغال و درآمد برای مردم می‌شود.

شناسه خبر 67177