شناسه خبر:67234
1401/12/23 10:52:21

سپهرغرب، گروه خبر: هیئت‌های صلح مساجد ناحیه منفصل شهری «نایسر» سنندج با حضور معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان افتتاح شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان کردستان روز دوشنبه در مراسم افتتاح هیئت صلح مساجد ناحیه منفصل شهری «نایسر» سنندج که با حضور ماموستایان و هیئت امنای این ناحیه برگزار شد، اظهار کرد: در استان کردستان ظرفیت بسیار خوبی برای استفاده از معتمدان و ریش سفیدان در مقوله صلح و سازش وجود دارد و در جای جای این استان فرهنگ صلح و سازش نهادینه شده است.
بهادر اسدی افزود: مساجد و اماکن مذهبی اصلی‌ترین محل تجمع مردم در آیین‌های اسلامی در شهرها و روستاها بوده و هدف از افتتاح این هیئت‌ها مشارکت دادن مردم در سرنوشت خودشان است.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل هیئت‌های صلح می‌تواند کمک شایان توجهی به حل مشکلات حقوقی مردم کند.
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان تأکید کرد: قوه قضائیه اقدامات مؤثری در راستای اعتلای فرهنگ صلح و سازش در کشور انجام داده و از بدو تأسیس هیئت‌های صلح در کردستان، پرونده‌های مختلفی ازجمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل و نزاع‌های طایفه‌ای با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان منتهی به مصالحه شده است.
اسدی افزود: ناحیه منفصل شهری نایسر واقع در سنندج با 75 هزار جمعیت دارای هفت مسجد بوده و از طیف‌های مختلفی تشکیل شده که با آغاز پویش سراسری «به احترام امام رضا (ع) می‌بخشم» و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه با استفاده از حضور و مشارکت مردم در سه مسجد «شیخ رش»، ابراهیم خلیل‌الله و شیخ عبدالقادر گیلانی (قدس سره) شاهد فعالیت هیئت‌های صلح هستیم.
وی تصریح کرد: تاکنون 6 هیئت صلح در مساجد سیدقطب، امام حسین (ع)، شهرک پردیس، باب‌السلام، امام زاده هاجر خاتون و چهار یار نبی در سطح شهر سنندج افتتاح شده‌اند و مردم روزانه برای حل مشکلات حقوقی و اختلافات خود به این هیئت‌ها مراجعه می‌کنند.

شناسه خبر 67234