شناسه خبر:67341
1401/12/25 10:30:32
دبیر عملیات رمضان سازمان دارالقرآن کریم:

مردم قرآن‌های اضافه خود را به تبلیغات اسلامی تحویل دهند

سپهرغرب، گروه فرهنگی: دبیر عملیات رمضان سازمان دارالقرآن کریم گفت: مردم قرآن‌های اضافه‌ای که در خانه قرآن دارند را می‌توانند به سازمان تبلیغات اسلامی تحویل دهند تا در اختیار مساجد، حسینه‌ها، محافل و مجالس قرآنی و مناطق مورد نیاز قرار گیرد تا آن‌ها هم بعد از تلاوت از ثواب قرآن بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی روز چهارشنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های عملیات رمضان سازمان دارالقرآن الکریم در سال 1402 که در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد، بیان کرد: در طرح «نور باران» از ظرفیت انتشارات و چاپخانه‌ها برای انتشار قرآن استفاده می‌کنیم تا با ظرفیت مردم و خیران این قرآن‌ها به مکان مورد نیاز ارسال شود.
وی گفت: ١٠ هزار محفل انس با قرآن، مراسم جزءخوانی و تلاوت در مساجد، منازل و محافل برگزار می‌شود تا در کنار این مراسم مشکلات مردم در محله حل شود.
وی افزود: امسال در بخش تفسیر و تدبیر مباحث را دنبال می‌کنیم و با توجه به اینکه مردم انس زیادی با قرآن دارند با همکاری سازمان‌های اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی داریم قاریان قرآن را به محافل قرآنی بفرستیم.
دبیر عملیات رمضان سازمان دارالقرآن کریم بیان کرد: در ماه رمضان برخی از قاریان به صورت زنده به تلاوت قرآن از طریق رسانه ملی می‌پردازند و جزخوانی قرآن نیز از شبکه‌های استانی در ساعت مشخص پخش می‌شود.
شفیعی با بیان اینکه در رمضان در هر شهر چهار کرسی تلاوت با محوریت سوره حضرت محمد (ص) برگزار می‌شود ابراز امیدواری کرد: امسال تلاوت قرآن همچون قبل با الفت برگزار شود.
وی افزود: محافل قرآنی علاوه بر هزار شهر در کشور در خانه‌های قرآنی برپا می‌شود.
  قرآن باید رمزگشایی شود
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این نشست گفت: یکی از قصه‌های جلسات محلی، فامیلی و شرکت‌های خصوصی این است که ای کاش کسی از آیات قرآن رمزگشایی می‌کرد، من فکر می‌کنم این موضوع در تبیین و تبیان است یعنی مثل روز حقیقت روشن شود، محل و منبع معرفت قرآن است کسی که بتواند بخشی از قرآن را تبیین کند کار بزرگی کرده است.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد قمی افزود: اسلام در لایحه عمیقی از هویت، شخصیت و فرهنگ مردم ایران نهفته است ما علاوه بر حس خوب نسبت به قرآن اعتقاد داریم در کتاب کلام خدا و کتاب هدایت است و نیاز به افکارسنجی نیست اما ما از قرآن کم‌بهره هستیم. ماه رمضان بهار قرآن است و در عالم قرآنی بگوییم سالی که نکوست از قرآنش پیداست، خیلی‌ها در ماه رمضان به نیت‌های مختلف شروع به تلاوت قرآن می‌کنند، یکی دیگر از سنت‌های زیبا جلسات جزءخوانی قرآن است باید این سنت‌ها در محله‌ها تقویت شود.
وی افزود: گرچه مشکلات اقتصادی یقه جامعه را گرفته اما وقتی مردم بهره معنوی می‌برند حالشان بهتر می‌شود و به نشر خوبی‌ها که به نام رسول خدا نوید می‌دهد وقتی بیشتر اهتمام داشته باشیم حال مردم بهتر می‌شود.
وی با بیان اینکه از دارالقرآن توقع داریم یک سال خوب توام با نور قرآن را ایجاد کنیم تا نور سر سفره مردم بنشیند، ابراز امیدواری کرد: روزی برسد قرآن نقل مجالس ما باشد و ما زیبایی‌های قرآن را ببینیم، رسانه‌ها کمک کنند غبارها کنار برود و در جامعه امید ایجاد کنند.
*رادیو محلات فعال می‌شود
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: محور سال جدید را پیوستگی و همبستگی قرار دهیم. مردم در محلات مشکلات را شناسایی و با همراهی و همدلی آن‌ها را حل کنند، روایت خوبی‌ها در محلات است، تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های رادیویی محلات را فعال کنیم تا زنان و دهه هشتادی‌ها آدم‌های خوب را شناسایی و معرفی کنند.
قمی افزود: باید جمع‌هایی در محلات شکل بگیرد و از افراد خوب در آنجا تقدیر کنند و خانم‌ها و دهه هشتادی‌ها این‌ها را روایت کنند باید اگر یک اتفاق خوبی رخ می‌دهد همه آن را بشنوند.
وی ادامه داد: امیدواریم با ظرفیت‌های ایجاد شده وبا همکاری رسانه‌ها بتوانیم برنامه‌های خود را پیش ببریم.

شناسه خبر 67341