شناسه خبر:67486
1402/1/16 10:14:13

سپهرغرب، گروه اقتصادی: وزیر دارایی روسیه با بیان اینکه غربی‌ها با اعمال تحریم شرایط را برای خودشان هم ناخوشایند کرده‌اند، گفت که آنها باید به زودی پوچی سیاست تحریم را درک کنند.

«آنتون سیلوانوف»، وزیر دارایی روسیه، در گفت‌وگویی خبری، سیاست تحریم‌های غرب علیه روسیه را پوچ خواند و گفت که غرب باید هر چه زودتر این را درک کند.
در این گفت‌وگو که به جنبه‌های مختلف اقتصاد روسیه پرداخته شد، سوالی در مورد سرمایه گذاری بهینه در روسیه مطرح شد مبنی بر اینکه آیا سرمایه گذاری در گازپروم، روس نفت و... ضروری است؟ که وزیر روسی در این باره گفت: خیلی چیزها در این زمینه تحت تاثیر تحریم‌ها و محدودیت هاست؛ امیدوارم همه آنها (شرکای سابق ما) در واقع فهمیده باشند که این کاملاً پوچ است. این سیاست کاملاً مضحک است زیرا آنها شرایط را برای ما و خودشان ناخوشایند می‌کنند.
وزیر دارایی روسیه افزود: هر چه آزادی در تجارت و سرمایه گذاری بیشتر باشد، شرکت‌ها از جمله غول‌های کالایی ما سریع تر رشد می‌کنند.
سیلوانوف در خصوص مشکل مسدود شدن دارایی‌های روسیه در غرب تاکید کرد که راه حل سریعی برای این موضوع وجود ندارد، اما کار در این راستا در حال انجام است.
وزیر دارایی روسیه همچنین تاکید کرد که وضعیت بودجه روسیه به حالت عادی باز خواهد گشت و وضعیت (کسری بودجه) در ابتدای سال جاری به دلیل پیش پرداخت‌ها بوده است.
وی افزود: بی درنگ می‌توانم بگویم فارغ از دخل و خرج‌ها، مهم‌ترین نکته این است که هر آنچه برای امسال برنامه‌ریزی شده، با پول تامین شود.
سیلوانوف افزود: مقامات ذخایری دارند که در سال‌های گذشته تشکیل شده است و فرصتی برای استقراض از بازار وجود دارد.
در دوره ژانویه تا فوریه 2023، وزارت دارایی روسیه کسری بودجه روسیه را حدود 2.581 تریلیون روبل برآورد کرد و حجم مخارج بودجه فدرال در دوره فوق به 5.744 تریلیون روبل و درآمدها به 3.163 تریلیون روبل رسید.

شناسه خبر 67486