شناسه خبر:67717
1402/1/22 09:00:57

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست سروآباد گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در گشت و پایش شبانه سه شکارچی بی رحم را دستگیر کردند.

حبیب‌اله دبستانی اظهار کرد: مأموران در حین گشت‌زنی متوجه حضور شکارچیان متخلف در مناطق جنگلی مناطق حفاظت شده کوسالان شدند و با تعقیب و گریزی چند ساعته دستگیر شدند.
وی بیان کرد: شکارچیان در تاریکی شب با استفاده از چراغ قوه متأسفانه 20 قطعه کبک وحشی را شکار کرده بودند که پس از صورتجلسه جهت مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
این مسئول با اشاره به اینکه از این سه شکارچی متخلف، سه قبضه اسلحه و بیش از یکصد فشنگ کشف و ضبط گردید؛ تصریح کرد: با توجه به فصل زاد و ولد و تخم‌گذاری حیات وحش مناطق تحت مدیریت با حساسیت بالای پایش می‌شود و با هر گونه تخلفی بدون هیچگونه اغماضی بشدت طبق قانون برخورد خواهد شد.
دبستانی خاطرنشان کرد: اجزای اکوسیستم هر کدام نقش مؤثری در طبیعت دارد، اگر آن‌ها را از بین ببریم، اختلالی در نظم طبیعت ایجاد می‌شود و از مردم می‌خواهیم با اطلاع از هرگونه شکار غیرقانونی و غیرمجاز و تخلف زیست‌محیطی مراتب را به اداره محیط زیست شهرستان اطلاع دهند تا بتوانیم سریع وارد عمل شده و به موضوع رسیدگی کنیم.

شناسه خبر 67717