شناسه خبر:67878
1402/1/27 07:40:12

سپهرغرب، گروه خبر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: به دنبال خروج سامانه بارشی از آسمان استان، میانگین دمای هوای مناطق مختلف استان از روز شنبه 26 فروردین‌ماه بین 6 تا هشت درجه سانتیگراد افزایش یافته و در روز چهارشنبه دمای برخی از نقاط استان در گرم‌ترین ساعات روز به 22 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

سیدمحسن موسوی روز شنبه افزود: براساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در 24 ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش ملایم باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: سرعت وزش باد یکشنبه بعدازظهر در بیشتر نقاط استان همدان افزایش می‌یابد و موجب ایجاد غبار محلی می‌شود.

موسوی تأکید کرد: روند افزایشی دمای هوا از شنبه آغاز شده و در روز چهارشنبه دمای برخی از نقاط استان در گرم‌ترین ساعات روز به 22 درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: قهاوند با 14 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و گل‌تپه با دو درجه‌ سانتی‌گراد زیر صفر به‌ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان همدان در 24 ساعت گذشته بودند.

موسوی اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به‌ترتیب 13 درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دو درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب‌وهوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به‌شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پُربرف‌وباران و تابستان‌های معتدل دارد.

شناسه خبر 67878