شناسه خبر:68049
1402/1/30 09:32:11
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان خبر داد:

تعویض بیش از 13 هزار کنتور معیوب آب طی سال گذشته

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان از تعویض بیش از 13 هزار کنتور آب فرسوده و معیوب در سطح شهرها و روستاهای استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی آبفای استان همدان، فرهاد بختیاری‌فر با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته مجموعاً 13 هزار و 195 کنتور خراب در سطح روستاهای استان به‌منظور رفع عیوب، احتساب دقیق میزان مصرف آب مشترکین و جلوگیری از هدررفت آب تعویض شد، گفت: این درحالی بوده که این مقدار بیش از دو برابر تعهد برای سال 1401 بوده است.
وی افزود: تعویض کنتورهای معیوب راهکاری مناسب به‌منظور جلوگیری از هدررفت بیش از حد آب و اثرات منفی آن بر تأسیسات آب‌رسانی و همچنین مدیریت مصرف و خدمت‌رسانی شایسته‌تر به مشترکین است که با مجموع اقدامت صورت‌گرفته در این بخش چیزی در حدود هشت میلیون و 268 هزار متر مکعب آب تصفیه‌شده از محل تلفات ظاهری آب بدون درآمد، کاسته شد.
وی با بیان اینکه تعویض کنتورهای معیوب در بازه زمانی مذکور در بخش شهری پنج هزار و 585 کنتور و در بخش روستایی هفت هزار و 610 مورد بوده است، گفت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت‌های آب و فاضلاب در راستای کاهش آب بدون درآمد، تعویض کنتور‌های معیوب یا فرسوده و جایگزینی آن با کنتورهای نو است که این اقدام کمک شایانی به شفاف‌سازی مقادیر مصارف آب می‌کند.

شناسه خبر 68049