شناسه خبر:68149
1402/2/4 08:31:57

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: مهار تورم باید به‌عنوان یک فرمان سرلوحه برنامه‌های اصناف قرار بگیرد.

احمد شانیان در نخستین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف در سال جدید بر لزوم تهیه و تدوین گزارش‌های فصلی از عملکرد کمیسیون نظارت تأکید کرد و افزود: اتفاق‌های خوبی که در این نشست تخصصی رقم می‌خورد، حاصل زحمات اعضای این کمیسیون راهبردی است و باید به نهادها و ارگان‌های مربوطه ارائه شود.
شانیان از رؤسای اتحادیه و اتاق اصناف خواست رشد تولید و مهار تورم را نه‌تنها به‌عنوان یک شعار، بلکه به‌عنوان یک فرمان در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.
وی با اشاره به عملکرد خوب استان در مهار تورم، گفت: سال گذشته کمترین میزان رشد تورم را در استان همدان شاهد بودیم که این مهم با کمک بازاریان، انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و حوزه بازرسی محقق شده است.
شانیان افزود: اتحادیه‌ها می‌توانند مسائل و مشکلات مجموعه خود را در این جلسه مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.
وی عفاف و حجاب را دغدغه جامعه امروز دانست و بیان کرد: در سال جاری باید اقدامات ما مثبت و مؤثر باشد و اصناف در این راستا تلاش مضاعف داشته باشند.
این مقام مسئول افزود: عملیات مانیتورینگ مراکز خرید با هدف ترویج و تقویت عفاف و حجاب درحال اجرا است و مراکز خرید میلاد، زاگرس و سعیدیه در این راستا پیشقدم شده‌اند.
شانیان در ادامه به برگزاری کنگره هشت هزار شهید استان همدان اشاره کرد و از اصناف خواست در این رویداد فرهنگی نقش پُررنگی داشته باشند و با محوریت سپاه انصارالحسین (ع) برنامه‌های متنوع و اثربخشی برای جامعه هدف خود تهیه و تدارک ببینند.
وی ادامه داد: به‌روزرسانی نرخ صنوف خدماتی، آموزش اتحادیه‌ها، نصب qr کد اجناس و برپایی نمایشگاه‌های موقت و دائمی از دیگر تأکیدات مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان در کمیسیون نظارت بر اصناف بود.

شناسه خبر 68149