شناسه خبر:68419
1402/2/10 09:08:36

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: دستگاه‌های دولتی همدان موظف هستند که وظایف خود نسبت به مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب را دقیق دنبال کنند.

فاطمه ستاری‌نوید با اشاره به کلام مقام معظم رهبری که فرمودند «‌حجاب مایه تشخیص و آزادی زن است»، اظهار کرد: امروزه حجاب و عفاف یک مسئله دینی و اجتماعی است، حجاب به معنای پوشش بیرونی و عفاف به معنای پوشش درونی است که این دو عامل باعث سلامت خانواده و جامعه می‌شوند.

وی افزود: درحال حاضر کودکان و دختران نوجوان کشورمان نیز برای دشمن ارزشمند شده‌اند و دشمن در توطئه‌های اخیر خود برای این قشر از جامعه برنامه‌ریزی کرده که باید این موضوع برای خانواده‌ها تبیین شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با اشاره به اینکه نبود دو مؤلفه عفاف و حجاب اثرات مخرب زیادی برای خانواده و جامعه خواهد داشت، اضافه کرد: لازمه ایجاد پوشش و حجاب در جامعه، داشتن پایه‌های اعتقادی و بینشی بوده و ریشه حجاب حیا و عفاف است.

ستاری‌نوید یادآور شد: امروز دشمنان به دنبال از بین بردن نجابت و پاکدامنی جامعه اسلامی هستند و امروزه حجاب زن مسلمان بیرق عزت و توانمندی و نقش‌آفرینی او در عرصه‌های ملی و بین‌المللی است.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه دشمن در یک جنگ تمام‌عیار با استفاده از ابزارهای مختلف رسانه تلاش و تمرکز خود را روی جوانان و نوجوانان و بانوان قرار داده است، گفت: با حمله به حجاب قصد انحطاط زن و خانواده و گسترش اباحه‌گری و بی‌بندوباری را در جامعه ایرانی دارند و به بهانه آزادی نجابت و صلابت زن ایرانی را در حصار برهنگی می‌برند.

وی بیان کرد: حجاب و عفاف و حیا وسیله‌ای برای تعالی و تکریم شخصیت و حفظ کرامت انسانی زن و مرد است که باعث حفظ کیان و بنیان خانواده و باعث سلامتی جامعه می‌شود.

* برگزاری کارگاه‌های زیست عفیفانه در همدان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌های صورت‌گرفته با محوریت حجاب و عفاف در همدان اشاره کرد و افزود: تشکیل کارگروه زیست عفیفانه و الگوسازی و تبیین عفاف و حجاب در همه سطوح فردی و اجتماعی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نهادینه‌سازی آن و توسعه در سطح جامعه توسط گروه‌های حاکمیتی و مردمی، تربیت 40 بانوی کنشگر عفاف و حجاب در قرارگاه جهادگران مشهد مقدس، برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی، جلسات مطالعاتی با موضوع عفاف و حجاب، برگزاری کنگره عفاف و حجاب و تقدیر از بانوان محجبه در یکی از فروشگاه‌های سطح شهر همدان، ازجمله اقدامات در این عرصه است.

ستاری‌نوید خاطرنشان کرد: همایش بزرگ بانوان تمدن‌ساز، برپایی دیوار آزاد با محتوای عفاف و حجاب، تشویق بانوان شاغل در فروشگاه‌ها و کافی‌شاپ‌ها، تقدیر از بانوان محجبه شاغل در ادارات، نشست‌های گفتمان‌سازی و جهاد تبیین با موضوع عفاف و حجاب و برگزاری کارگاه‌های زیست عفیفانه، از دیگر برنامه‌های امور بانوان است.

وی با تأکید بر اینکه وضع عفاف و حجاب استان همدان به نسبت سایر استان‌ها بهتر است اما تا وضعیت مطلوب و ایده‌آل نیاز به اقدامات ایجابی بیشتری داریم، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی در استان همدان موظف هستند وظایف خود نسبت به مصوبه 427 و 820 شورای عالی انقلاب فرهنگی با موضوع عفاف و حجاب را دقیق دنبال کنند.

 

شناسه خبر 68419