شناسه خبر:68681
1402/2/16 10:23:56
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جمع فرهنگیان تویسرکان:

دولت سیزدهم عزم خود را برای حل مشکل مسکن جزم کرده است

سپهرغرب، گروه خبر: معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: دولت سیزدهم با وجود مشکلاتی که از سال‌های پیش در حوزه تأمین مسکن برای مردم ایجاد شده، اما با قوت عزم خود را برای حل مشکلات این نیاز مهم جامعه و مردم جزم کرده است.

سیدمحمد حسینی روز پنجشنبه در جمع برخی فرهنگیان شهرستان تویسرکان افزود: در سال‌های گذشته شاهد کم‌کاری‌های اثرگذاری در زمینه تأمین مسکن برای مردم بودیم و هم‌اینک برای حل این مشکل و برخی چالش‌های فرا روی مردم، به زمان نیاز است.
حسینی ابراز کرد: وقتی چندین‌سال در این زمینه کوتاهی شود، نتیجه آن ایجاد تورم و در پی آن اجاره‌بهای بالای کنونی می‌شود.
وی تأکید کرد: با همه این مشکلات و شرایط دولت سیزدهم تصمیم و عزم جدی برای به حداقل رساندن حل مشکلات حوزه مسکن دارد و همه تلاش خود را در این راه به کار می‌گیرد.
   اجرای طرح رتبه‌بندی از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم است
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین به طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم با وجود تنگناهای مالی، اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان را به‌عنوان یک ضرورت در دستور کار قرار داده است.
حسینی افزود: دولت سیزدهم گام‌های عملی در جهت اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان برداشته است.
وی به برخی مشکلات فرا روی اجرای درست این طرح مهم اشاره کرد و گفت: رتبه‌بندی حدود 933 هزار معلم ظرف مدت سه ماه، یک کار و تکلیف سخت بود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: دولت و مجلس برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان با یکدیگر همراهی و همدلی دارند و بدون شک این طرح به حال خود رها نمی‌شود.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به شخصیت کم‌نظیر شهید مطهری و پاسداشت مقام و جایگاه معلم، بیان کرد: در شرایطی که هجوم شبهات و تفکرات و عقاید انحرافی به‌خصوص در فضای مجازی، دانش‌آموزان ما را هدف قرار داده است، توجه عملی به ساختار اندیشه شهیدمطهری یک ضرورت به نظر می‌رسد.
وی تأکید کرد: امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب، شهید مطهری را نمونه کامل یک معلم دانستند و معلمان ما باید یک دوره آثار این شهید بزرگ را مطالعه کنند تا صفات و ویژگی‌های شخصیتی و ممتاز این معلم متفکر را در خود متجلی کنند.
حسینی یادآور شد: استاد شهیدمطهری به گفته امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در اسلام‌شناسی و فنون متعدد و متنوع معارف اسلامی کم‌نظیر بود و اخلاص، مبارزه با عقاید التقاطی و انحرافی، تشخیص وظیفه و حضور در متن جامعه، رعایت انصاف و تلاش تا حد جان دادن، تنها بخشی از ویژگی‌های این شهید عزیز است.
وی ادامه داد: شور و حرارت الهی، اسلامی و انقلابی، نفوذ گسترده و عمیق بیان و کلام و منطق و استدلال شهیدمطهری به‌گونه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب با تواضع گفتند ایشان خود هم تحت تأثیر اندیشه‌های شهیدمطهری قرار گرفتند.
   اشتغال، دغدغه دولت سیزدهم
حسینی همچنین ایجاد اشتغال را از دیگر اولویت‌ها، اهداف و برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در طرح‌های اشتغال‌زا به‌طور جدی در دستور کار این دولت قرار گرفته و هرجا ضعف و چالشی در پیشبرد این اهداف دیده شود، با عوامل آن برخورد می‌شود
وی حل مشکل تأمین آب برای تعداد قابل توجهی از شهرهای کشور را نیز از دیگر دغدغه‌ها و اقدام‌های اساسی و ریشه‌ای دولت سیزدهم دانست و گفت: دولت به‌جای تقسیم درآمدهای خود در میان مردم، هزینه کردن اعتبارات در طرح‌های عمرانی بزرگ و گره‌گشا همچون مجتمع‌های بزرگ آب‌رسانی را درپیش گرفته است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به برخی ناآرامی‌ها در مقاطعی در کشور اشاره و تصریح کرد: کسانی که با ژرف‌نگری و پیوند با تعالیم الهی شخصیت‌هایی مانند شهیدمطهری بنیه اعتقادی و اندیشه خود را قوی کرده‌اند، با وجود داشتن انتقاد، پشت صحنه این اتفاقات را می‌دیدند.

شناسه خبر 68681