شناسه خبر:68862
1402/2/19 10:21:50

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر در این استان 43 هزار نفر داوطلب جوان و امدادگر با این جمعیت به صورت فعالانه مشارکت دارند.

«محمدباقر محمدی» روز دوشنبه در آیین تجلیل از فعالان طرح‌های امدادی و بشردوستان که به مناسبت هفته هلال احمر در سالن انتظار کرمانشاه برگزار شد افزود: این تعداد داوطلب در زمینه‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی، امدادی و خدمات بشردوستانه فعالیت می‌کنند و در مواقع بحرانی بخشی از کار و زندگی خود را برای خدمت رسانی به مردم تعطیل می‌کنند.
وی با بیان اینکه در 250 کانون این جمعیت در استان نیز 20 هزار نفر از جوانان حضور دارند، یادآور شد: اعضای جمعیت هلال‌احمر با پایبندی به اهداف خود، تسکین‌بخش دردهای سانحه‌دیدگان و نیازمندان هستند و از زندگی و سلامت انسان‌ها بدون درنظرگرفتن هیچ‌گونه تبعیض میان آنها حمایت می‌کنند و در این رسالت خطیر برای برقراری صلح پایدار میان ملت‌ها و تامین احترام انسان‌ها می‌کوشند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمام آموزه‌های دین مبین اسلام نیز بر بشردوستی و کمک به همنوع تاکید دارد افزود: این جمعیت پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف به ویژه در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه‌های جنگ و حتی با قرار گرفتن در کنار اسرا و خانواده‌های آنها خدمات ماندگاری از خود در تاریخ این مرز و بوم به یادگار گذاشت.
محمدی تاکید کرد: اعضای این جمعیت در سوانح و بلایای طبیعی نیز با حضور به موقع در این حوادث تمام هم و غم خود را با بهره‌گیری از آموزه‌های مکتب اسلام بر کاهش آلام انسان‌های حادثه دیده استوار ساخته و به کمک همنوعان خود شتافتند.
وی با قدردانی از خیرانی که همواره این جمعیت را در پیشبرد اهدافش یاری رسانده اند گفت: یکی از خیران نیک اندیش استان اخیرا با تقبل صفر تا صد احداث یک پایگاه امداد و نجات تمامی هزینه‌های احداث آن را که بالغ بر 12 میلیارد تومان است را تقبل کرده است که اقدامی بسیار شایسته است و جای تقدیر دارد.
محمدی، همچنین با اشاره به بخشی از اقدامات این جمعیت افزود: در سال گذشته امدادگران هلال احمر توانستند 912 عملیات امدادی را در بخش‌های مختلف به سرانجام رسانده و در سال جاری نیز در 36 عملیات کوهستان که در نوع خود این تعداد عملیات در سطح کشور بی سابقه است به حادثه دیدگان این حوادث کمک رسانی کنند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم سالروز عملیات بازی دراز که هفته گذشته در سرپل ذهاب برگزار شد گفت: این جمعیت از زائران در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، دالاهو، اسلام آباد غرب و قصرشیرین با تلاش نیروهای این جمعیت بدون هیچ مشکلی اسکان داده شدند ضمن آنکه پوشش امدادی مسیر پیاده روی زائران نیز برعهده هلال احمر بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه یادآور شد: در این مراسم که 500 نفر نیروی این جمعیت در قالب 100 تیم عملیاتی پای کار بودند با بهره گیری از 39 پایگاه و پست ثابت و موقت در مسیر تردد شرکت کنندگان، 24 هزار نفر از زائران یادمان بازی دراز را اسکان دهند.

شناسه خبر 68862