شناسه خبر:69053
1402/2/24 01:29:48

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات گفت: اولین جشنواره گل انار محلات در مزرعه گردشگری رهیار برگزار می‌شود.

مهدی لعل‌بار اظهار کرد: جشنواره گل انار به همت مدیریت مزرعه گردشگری رهیار محلات و مشارکت ادارات میراث‌فرهنگی، جهاد کشاورزی، شیلات و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره اولین جشنواره گل انار در استان مرکزی است افزود: جشنواره گل انار و طبخ آبزیان روز 27 و 28 اردیبهشت در مزرعه گردشگری رهیار محلات واقع در جاده آبگرم برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان به منظور شرکت مسابقه طبخ آبزیان می‌توانند روز پنج شنبه 28 اردیبهشت غذای طبخ شده خود را به محل جشنواره تحویل دهند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات بیان کرد: داوری مسابقه همان روز برگزار می‌شود و پس از آن به برگزیدگان جوایز اهدا خواهد شد.

لعل‌بار ترویج فرهنگ استفاده از آبزیان به عنوان منبع غذایی ضروری، ایجاد شور و نشاط اجتماعی، رونق بخش گردشگری کشاورزی و بخش صنایع‌دستی و هنری را از اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: بازدید از باغ انار، حضور‌ هنرمندان صنایع‌دستی، مسابقه طبخ آبزیان در کنار اجرای موسیقی زنده از جمله برنامه‌های این جشنواره در مزرعه زیبای رهیار خواهد بود.

شناسه خبر 69053