شناسه خبر:69187
1402/2/28 08:38:19

سپهرغرب، گروه اندیشه: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: با وجود سهمیه حج امسال ایران، صف انتظار حج تا حدود 15 سال دیگر ادامه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب با ارائه توصیه‌هایی به حجاج و تشریح ویژگی‌های این سفر معنوی، گفت: زمینه تشرف زائران حج امسال، بعد از 16 سال انتظار فراهم شده است،
وی خطاب به زائران حاضر در گردهم‌آیی اعزام، بیان کرد: شما در زمانی مشرف می‌شوید که حدود نیمی از حجاج که در سال‌های 85 و 86 ثبت‌نام کرده‌اند تاکنون مشرف شده‌اند و با این سهمیه (امسال)، صف انتظار حدود 15 سال دیگر ادامه دارد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از زائران خواست که برای استفاده از لحظه لحظه این سفر، تدبر، مطالعه و برنامه‌ریزی داشته باشند و توصیه کرد از کسانی که سابقه تشرف داشته‌اند کمک بگیرند و دفتر برنامه روزانه داشته باشند تا وقتی از سفر بر می‌گردند غصه از دست رفتن این فرصت طلایی و تکرار ناشدنی را نخورند.
سرپرست حجاج ایرانی، پرهیز از بازارگردی در این سفر معنوی را تاکید کرد و گفت: سوغات را از داخل کشور تهیه کنید و زمانی را که در این سفر دارید برای عبادت و نزدیکی بیشتر با خدا صرف کنید.
نواب در ادامه به زائران توصیه کرد که به مطالعه درباره اسرار و معارف حج و انجام درست مناسک با خواندن کتاب‌های مربوطه، تعاون، تفاهم و همکاری با همسفران و خادمان و رعایت نکات بهداشتی برای دوری از بیمار نشدن توجه داشته باشند و در این سفر هم خادم و هم زائر باشند و افرادی که توانایی دارند به دیگران خدمت کنند.
در حج امسال حدود 87 هزار و 550 زائر از ایران حضور دارند که بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت، ‌ اعزام آن‌ها با پروازهای ایرانی از سوم خردادماه آغاز می‌شود.

شناسه خبر 69187