شناسه خبر:69360
1402/3/1 09:23:06

سپهرغرب، گروه متن زندگی: غذاهایی را که می‌خواهید درون فریزر بگذارید، باید سرد شده باشند، زیرا قرار دادن مواد غذایی داغ در فریزر، دمای فریزر را پایین می‌آورد و مدت زمان لازم برای انجماد افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل غذاهای تازه فریز شده یا مواد غذایی که قبلاً فریز شده ممکن است، فاسد شوند.

برای فریز کردن غذاها، آنها را به اندازه نیاز هر وعده خود بسته‌بندی کنید، زیرا اگر مقدار غذاها زیاد باشند، باز شدن یخ مواد فریز شده باعث شروع فعالیت باکتری‌های داخل آن شده و یخ زدن مجدد آن سبب تغییر رنگ و فاسد شدن باقی‌مانده غذا می‌شود.
طریقه بسته‌بندی باید صحیح باشد. برای حفظ عطر، طعم و رنگ طبیعی مواد غذایی، آنها را در پلاستیک فریزر و ظروف در بسته قرار دهید. اگر مواد غذایی را در کیسه فریزر می‌ریزید حتما هوای داخل کیسه را خارج کنید. قبل از قرار دادن غذا در فریزر ظروف غذاها را جهت پائین آوردن حرارت در آب خیلی سرد قرار داده و بعد از خنک شدن در مقادیر معینی که برای نیاز هر خانواده لازم می‌باشد در ظروف مخصوص فریزر ریخته و منجمد نمایید. تاریخ بسته‌بندی و نام مواد غذایی را نیز روی هر بسته بنویسید، تا آنها را به‌موقع استفاده کنید.

شناسه خبر 69360