شناسه خبر:69615
1402/3/8 11:47:35

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان از رفع تصرف اراضی دولتی شهرستان همدان به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال خبر داد.

ایوب اسداللهی از رفع تصرف اراضی شهرستان همدان توسط کارکنان یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی خبر داد و اظهار کرد: چهار هزار متر مربع از اراضی دولتی با کاربری تجاری به ارزش تقریبی 40 میلیارد ریال در شهر همدان به‌صورت باغ و نهال‌کاری تصرف شده بود که خلع ید و به بیت‌المال بازگردانده شد.
وی با اشاره به اهتمام جدی در آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دستگاه قضائی در مناطق مختلف استان، گفت: از آنجایی که در اراضی دولتی و ملی عمده اقدامات غیر قانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت‌وسازهای غیر مجاز است، اداره راه و شهرسازی با حمایت دستگاه قضائی هیچ مماشاتی با زمین‌خواران ندارد.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همدان با تأکید بر اینکه تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضائی، محکومیت کیفری و قلع‌وقمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد، افزود: با آموزش یگان حفاظت اراضی تمام سعی خود را در راستای جلوگیری از تصرف اراضی دولتی در مرحله اولیه به‌کار گرفته‌ایم تا اجازه داده نشود ساخت‌وساز و مستحدثات صورت گیرد؛ چراکه این امر از طرفی موجب تجری متصرفین و مهم‌تر از آن تضییع اموال عمومی خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه تعرض و تصرف به اراضی ملی را با استفاده از سامانه تلفنی 1656 به یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اطلاع دهند.

شناسه خبر 69615