شناسه خبر:70184
1402/3/24 09:36:14

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در یک‌سال گذشته پنج هزار و 720 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال استان همدان صورت گرفته که منجر شده 25 هزار و 670 نفر همدانی صاحب شغل شوند.

یوسف شعبانی صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در یک‌سال گذشته پنج هزار و 720 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال استان همدان صورت گرفته که بیشترین آمار اشتغال آن مربوط به بخش خدمات است، اظهار کرد: در سال گذشته 25 هزار و 670 نفر در استان همدان صاحب شغل شدند که 503 نفر از آنان کارورز هستند.
وی همچنین با اشاره به بیشترین آمار اشتغال ایجادشده در بخش خدمات، گفت: در سال گذشته 42 درصد اشتغال در بخش خدمات، 30 درصد در بخش صنعت و 28 درصد در بخش کشاورزی استان همدان ایجاد شده است.
شعبانی همچنین با اشاره به اینکه همراه بودن بانک‌های عامل در ایجاد اشتغال نقش مهمی دارد، ابراز کرد: در بخش تسهیلات مشاغل خانگی بانک رفاه و توسعه تعاون و در بخش کشاورزی بانک کشاورزی از بانک‌های عاملی بودند که بیشترین همکاری را در پرداخت تسهیلات سال 1401 با اداره کار داشتند.
وی با بیان اینکه اشتغال در سال‌ جاری به‌عنوان یکی از محورهای مهم فعالیت دستگاه‌های اجرایی مورد توجه است، افزود: برای تحقق سهمیه اشتغال درنظر گرفته‌شده استان باید در کنار برنامه‌ها، یک پیوست اشتغال تهیه شود و در دستور کار قرار گیرد.
این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه خدمت جهادی از شعارهای مهم دولت سیزدهم است، عنوان کرد: آمار اشتغال و بیکاری را معمولاً سازمان مدیریت اعلام خواهد کرد و طبق پیگیری‌های انجام‌شده نرخ اشتغال و مشارکت استان همدان در دو سال اخیر بسیار بالا رفته و درواقع می‌توان گفت امید به پیدا کردن کار افزایش یافته است.
شعبانی همچنین اظهار کرد: افرادی که طرح در رسته‌های مورد تأیید اداره کار را با توجیه اقتصادی و ایجاد اشتغال داشته باشند، مورد حمایت دولتی و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی قرار می‌گیرند.
وی تأکید کرد: طرح‌های کارورزی و مشوق‌های بیمه‌ای در کنار تسهیلات با نرخ سود پایین، از دیگر برنامه‌های اداره کار استان برای ایجاد اشتغال است.
شعبانی بیان کرد: براساس طرح کارورزی افراد تحصیل‌کرده به‌عنوان کارورز مشغول به فعالیت در بخش خصوصی می‌شوند و کلیه حقوق و مزایای آن‌ها تا سه ماه از طرف اداره کار پرداخت می‌شود و بعد از پایان این سه ماه، می‌توانند جذب به‌عنوان نیروی قراردادی یا ثابت شوند.
وی استفاده از تسهیلات اشتغال روستایی را نیز از دیگر کارکردهای ایجاد اشتغال عنوان کرد و افزود: منابع مالی دولتی خوبی در این بخش به استان تخصیص داده شده که در کنار ایجاد اشتغال در روستاها، محرک و انگیزه مهمی برای جلوگیری از مهاجرت به شهر می‌شود.

شناسه خبر 70184