شناسه خبر:70361
1402/3/28 08:58:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای این دانشگاه در شرایط کنونی تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این مجموعه متناسب با شرایط روز و نیاز بازار کار است.

محمد نظری روز شنبه اظهار کرد: متولی تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های این دانشگاه تا سال 90 با سازمان نوسازی و تجهیز مدارس وزارت آموزش و پرورش بود که پس از منفک شدن دانشگاه از این وزارتخانه تأمین تجهیزات مورد نیاز نیز با مشکل روبرو شده است.
وی افزود: سرانه دانشجویی در این مجموعه آموزشی یک سوم دانشگاه‌های سراسری است، درحالی که دانشگاه‌های سراسری به اندازه این مجموعه نیازمند فضاهای کارگاهی و آزمایشگاهی نیستند، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها از نظر تأمین تجهیزات و همچنین اساتید مجرب و آشنا به بازار کار هزینه‌بر هستند.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایلام با اشاره به اینکه هم‌اکنون این دانشگاه دارای 11 عضو هیئت علمی با حدود یک هزار و 400 دانشجو است که در قالب دو آموزشکده پسران و دختران فعالیت می‌کنند، ادامه داد: این تعداد عضو هیئت علمی تنها حدود 30 درصد کلاس‌های برگزار شده را پوشش می‌دهند و برای جبران این کمبود حدود 300 نفر از اساتید مدعو به شکل حق‌التدریس با دانشگاه همکاری می‌کنند.
نظری تأکید کرد: میزان پرداختی اساتید حق‌التدریس پایین بوده و به چالشی برای دانشگاه تبدیل شده است، ولی تعدادی از این اساتید هم‌اکنون به شکل افتخاری با این مجموعه همکاری می‌کنند که شایسته قدردانی است.
وی با یادآوری اینکه تعداد دانشجویان پسر این دانشگاه حدود 700 نفر و به همین تعداد نیز دانشجوی دختر در حال تحصیل هستند، اضافه کرد: رشته‌های برق، رایانه، عمران، معماری، پالایش گاز، مکانیک خودرو و حسابداری در بخش پسران و رشته‌های فتوگرافیک، رایانه، طراحی و دوخت، صنایع شیمیایی، حسابداری و معماری نیز در بخش دختران این دانشگاه دایر است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایلام گفت: نداشتن ردیف بودجه استانی را از دیگر مشکلات این مجموعه ذکر کرد و گفت: امیدواریم مسئولان استان ایلام با توجه به این موضوع در تأمین نیازهای این دانشگاه مساعدت داشته باشند.

شناسه خبر 70361