شناسه خبر:70363
1402/3/28 09:01:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: حیات وحش استان دارای 292 گونه مختلف جانوری شناسایی شده است.

علیرضا محمدی صبح شنبه با بیان اینکه حیات وحش استان دارای 292 گونه مختلف جانوری شناسایی شده است،گفت: با توجه به آخرین سرشماری حیات وحش استان ایلام 200 گونه پرنده، 44 گونه پستاندار، 41 گونه ماهی و هفت گونه خزنده و دوزیست و بالغ بر یک هزار گونه گیاهی در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست در استان زندگی می‌کنند.
وی افزود: استان ایلام زیستگاه گونه‌های باارزشی نظیر کل و بز، میش، پلنگ، خرس، شغال و گرگ است و با توجه به سرشماری امسال و سال گذشته وضعیت کل و بز در منطقه حفاظت شده کولگ در حال افزایش است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام ادامه داد: با توجه به کم‌آبی و خشک‌سالی‌های به وجود آمده در سال‌های گذشته تعدادی آبشخور برای حیوانات حیات وحش در طبیعت ایلام توسط اداره کل محیط زیست استان ایجاد شده است.
محمدی خاطرنشان کرد: در راستای تجهیز و تعمیر پاسگاه‌های محیطبانی استان 20 میلیارد ریال اعتبار برای این پاسگاه‌ها در سطح شهرستان‌های مختلف هزینه شده است.
143 هزار هکتار از مجموع اراضی طبیعی استان شامل چهار منطقه حفاظت شده مانشت قلارنگ، کبیرکوه، دینارکوه و کولگ و همچنین دو اثر طبیعی ملی تنگه رازیانه و غار خفاش و چشمه آب گرم مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست است.

شناسه خبر 70363