شناسه خبر:70397
1402/3/29 08:37:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان اعلام کرد: سال گذشته تنها ساخت 2000 واحد آغاز شده بود اما هم اینک واحدهای نهضت ملی شهری در دست اجرا در استان به 18 هزار واحد مسکونی رسیده است.

ایوب اسداللهی، با اشاره به اینکه در استان همدان 18 هزار واحد مسکن ملی در حال ساخت است، افزود: از این تعداد، 12 هزار و 625 واحد مربوط به شهر همدان است که 224 واحد مسکونی شهر همدان در هفته دولت سال‌جاری به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه عملیات اجرایی احداث 11 هزار واحد مسکونی در اراضی 147 هکتاری کوی پرواز واقع در جنب فرودگاه همدان طی روزهای گذشته با حضور مقامات کشوری و استانی آغاز شد، ادامه داد: این واحدها 18 ماهه و طی دولت سیزدهم تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.
اسداللهی با اشاره به اینکه 11 هزار واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان کارگزار وزارت راه و شهرسازی احداث می‌شود، گفت: سهم استان همدان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن 44 هزار و 900 واحد مسکونی شهری است که طی چهار سال احداث خواهد شد که سال گذشته تنها ساخت 2000 واحد آغاز شده بود اما هم اینک تعداد واحدهای نهضت ملی شهری در دست اجرا به 18 هزار واحد رسیده است.
وی با تأکید بر اینکه همچنین شهر جدید «اکباتانا» در راستای توسعه شهر همدان در دست اجراست، ادامه داد: شهر اکباتانا با ظرفیت 120 هزار نفر در چند فاز اجرایی خواهد شد و در طراحی شهر اکباتانا تمامی پیوست‌های اجتماعی و اقتصادی نیازمند مدیریت شهری رعایت شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تأکید کرد: در طراحی سایت طرح‌های نهضت ملی مسکن به فضاهای جانبی از جمله عرض معابر، فضای سبز و کاربری‌های عمومی توجه ویژه شده است تا استانداردهای مدیریت شهری برای ساکنان فراهم شود.
اسداللهی تصریح کرد: در جانمایی طرح‌های نهضت ملی مسکن به حفاظت زمین‌های کشاورزی توجه ویژه شده و تمام پروژه‌ها در مناطقی که کلاس خاک آنها برای کشاورزی مناسب نیست، جانمایی شده‌اند.
وی درباره تعیین تکلیف مساکن مهر در استان همدان نیز خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در شورای تأمین مسکن استان 1503 واحد مسکن مهر در سطح استان که از سال‌های قبل به‌صورت نیمه‌کاره رها شده بودند، تعیین تکلیف شد.
وی با اشاره به اینکه در استان از ابتدای سال‌جاری 3960 فقره تسهیلات مسکن روستایی اعطاء شده است، گفت: همچنین تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری همدان و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در زمینه محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای و ساخت 15 هزار واحد مسکونی برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان کم‌برخوردار منعقد شده است.

شناسه خبر 70397