شناسه خبر:70485
1402/3/31 09:16:38

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار شهرستان رزن با بیان اینکه طی دو سال گذشته 20 واحد کوچک و بزرگ صنعتی در شهرستان راه اندازی شده است‌، گفت: شهر رزن ظرفیت و رونق لازم برای راه اندازی بازارچه ندارد.

علی‌اصغر غفاری‌آثار سه‌شنبه 30 خرداد در کارگاه اشتغال بانوان شهرستان رزن، اظهار کرد: برخی از بانوان خواستار ایجاد بازارچه برای خوداشتغالی، توانمندسازی و فروش محصولات تولیدی بانوان کارآفرین به ویژه زنان سرپرست خانوار در شهر رزن هستند که اگر ظرفیت آن وجود داشته باشد، حمایت و استقبال لازم را خواهیم داشت.
وی با تأکید بر آموزش و مهارت آموزی بانوان به ویژه بانوان سرپرست خانوار و نیز حمایت از بانوان کارآفرین شهرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهرستان رزن حدود 2000 زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده که توجه به مهارت آموزی و آموزش این افراد با نیازسنجی لازم از این قشر در بحث اشتغال پایدار از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.
غفاری‌آثار در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 46 واحد بزرگ و کوچک در حوزه صنعتی شهرستان رزن دارای فعالیت هستند، اضافه کرد: از این تعداد، 21 واحد در شهرک صنعتی و 26 واحد در خارج از شهرک صنعتی دارای فعالیت بوده و اشتغال مناسبی را برای نیروی کار بومی شهرستان ایجاد کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد اشتغال برای 160 نفر در سال گذشته در شهرستان در حوزه‌های مختلف با استفاده از تسهیلات اشتغالزایی یادآور شد: پرداخت تسهیلات لازم به متقاضیان توسط بانک‌ها از نقش مؤثری در اشتغال دوچندان در این شهرستان برخوردار خواهد بود.
غفاری‌آثار همچنین با بیان اینکه طی دو سال گذشته 20 واحد کوچک و بزرگ صنعتی در شهرستان راه اندازی شده است‌، تصریح کرد: از این تعداد طی مدت فوق 13 واحد در شهرک صنعتی راه اندازی شده ضمن اینکه چهار تا پنج واحد مختلف صنعتی در سال گذشته به بهره برداری رسیده و دو تا سه واحد صنعتی دیگر نیز در هفته دولت افتتاح خواهند شد.
وی با بیان اینکه باید با نگاه جدید و توجه به ظرفیت ها، توانمندی‌ها و استعدادهای زنان یک عزم جدی برای حل مشکلات قشر بانوان به عنوان قشر مؤثر جامعه اندیشیده شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه رویکرد د دولت به سمت کارهای مهم و اساسی برای حل مشکلات جامعه زنان بوده که به طور قطع این اقدامات با توجه به برنامه‌ها و اولویت‌ها در حال گسترش و شکل گیری است.

شناسه خبر 70485