شناسه خبر:70587
1402/4/3 08:45:31

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس‌کل دادگستری کردستان گفت: رضایتمندی، اعتماد و امیدآفرینی خوبی نسبت به دستگاه قضا در کشور و کردستان افزایش یافته و در عین قاطعیت و برخورد و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها، مشارکت و مردم‌محوری مدنظر بوده است.

حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی در آیین گرامیداشت هفته قوه قضائیه و غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای بهشت محمدی سنندج، اظهار کرد: آنچه از مسولیت و خدمتگزاری شامل حال ما شده، به برکت خون شهداست و بزرگداشت هفته قوه قضائیه را در کنار شهدا آغاز می‌کنیم.
وی گفت: از پنج سال گذشته با صدور بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری، سند تحول قضائی تدوین شد تا این دستگاه، یک دستگاه در تراز بیانیه گام دوم و در شأن نظام باشد.
رئیس‌کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: با انتصاب آیت‌الله اژه‌ای به ریاست قوه قضائیه، سند تعالی قوه ارتقا یافت و فرامین رهبری در دیدار مسوولین قوه با ایشان در کنار اسناد قرار گرفت و در سال گذشته و امسال در برنامه‌های عملیاتی دیدیم.
حسینی اذعان کرد: دستگاه قضائی در سال گذشته به سمت برنامه‌محوری و عملیاتی رفت و برنامه امسال با پختگی بیشتر برای اجرا رفته لست.
وی ادامه داد: رضایتمندی، اعتماد و امیدآفرینی خوبی نسبت به دستگاه قضا در کشور و کردستان ایجاد شده و در عین قاطعیت و برخورد و هم‌افزایی با سایر دستگاه‌ها، مشارکت و مردم‌محوری مدنظر بوده است که رضایتمندی خوبی حاصل شده و این در نظرسنجی‌ها ملموس است.
رئیس‌کل دادگستری کردستان با قدردانی از زحمات جهادگونه همکارانش در دستگاه قضایی استان، گفت: هر ساله ورودی پرونده در دادگستری کل استان افزایش داشته اما آنچنان تلاش و جهاد و خدمت مدنظر کارکنان است که نه تنها پرونده‌های وارده، بلکه پرونده‌های گذشته هم هفت درصد کاهش یافته است.
حسینی تصریح کرد: در مجموع پرونده‌های ورودی در سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: خدمتگزاری به مردم اولویت دستگاه قضاست به طوری که سال گذشته 40 هزار ملاقات مردمی ثبت شده است.
وی همچنین گفت: تثبیت اراضی در کردستان به 100 درصد رسیده و در کاداستر زمین کشاورزی هم با پیشرفت 43 درصدی رتبه اول کشوری کسب کرده‌ایم.
وی یاداوری کرد: سال گذشته چهار نفر از مدیران عضو شورای قضائی استان کردستان به عنوان مدیر نمونه کشور معرفی شدند.
وی در بخش پایانی سخنانش گفت: امروز فشارهای دشمنان، فشار درونی و مسائل و مشکلات از یک طرف و وفاداری و در صحنه بودن مردم از طرف دیگر وظیفه مسئولان را سنگین‌تر کرده است و این پرتلاشی و اخلاص در خدمتگزاری به مردم را می‌طلبد.

شناسه خبر 70587