شناسه خبر:70886
1402/4/11 09:36:31

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، با جذب تسهیلات هفت هزار میلیارد تومانی سفر رئیس جمهور به کرمانشاه، می‌توان بالغ بر یازده هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری را محقق کرد.

محسن دارابی با اشاره به اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه 11 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای فعالین بخش خصوصی استان به تصویب رسید، گفت: از این میزان حدود هفت هزار میلیارد تومان سهم بخش صنعت، معدن و تجارت استان بود.
وی با بیان اینکه تا چندی قبل از این میزان تنها 50 میلیارد تومان پرداختی و 100 میلیارد تومان نیز تسهیلات مصوب داشتیم، افزود: با شروع به کار استاندار جدید کرمانشاه و پیگیری جدی ایشان و همچنین حمایت مجمع نمایندگان استان، میزان تسهیلات جذب شده طی شش ماه اخیر جهش قابل توجهی داشت.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر3600 میلیارد تومان از این تسهیلات تعیین تکلیف شده که شامل 1500 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی، هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب و 100 میلیارد تومان تسهیلات انعقاد قرارداد شده است، افزود: همچنین به زودی هزار میلیارد تومان دیگر از تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور از طریق شبکه بانکی(بانک ملی) برای دو طرح چیاسرام و آکوزاگرس پرداخت می‌شود..
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با بیان اینکه مقرر بود این تسهیلات 7000 میلیارد تومانی ظرف مدت دو سال( تا سال 1403) جذب شود، افزود: اینکه تاکنون بیش از 50 درصد این تسهیلات تعیین تکلیف شده کار قابل توجهی است.
دارابی ابراز امیدواری کرد تا پاییز امسال رقم تسهیلاتی که تعیین تکلیف می‌شود به حدود 5000 میلیارد تومان برسد.
وی میزان سرمایه‌گذاری که با این پنج هزار میلیارد در استان صورت می‌گیرد را حدود هشت هزار میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: در مجموع با تسهیلات هفت هزار میلیاردی تومانی سفر جمهور به استان می‌توان حدود یازده هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را در استان محقق کرد.
به گفته دارابی، تعیین تکلیف این تسهیلات گامی مهم برای تامین مالی بخش صنعت، معدن و تجارت استان و خصوصا طرح‌های بزرگ است.

شناسه خبر 70886