شناسه خبر:71220
1402/4/19 08:55:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شعب پست بانک استان کردستان گفت: پست‌بانک تنها بانک استان است که تاکنون 100 درصد مصوبات سفر تیرماه سال گذشته رئیس جمهور به استان را انجام داده است.

حسین واحدی روز یکشنبه اظهار کرد: براساس آمار اعلام‌شده، میانگین اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور در کشور 17 درصد و در کردستان هم 21 درصد است.
وی اعلام کرد: 68 میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب سفر تیرماه سال گذشته رئیس جمهور به کردستان، توسط پست بانک استان به اشخاص حقیقی و حقوقی معرفی شده؛ به طور 100 درصدی پرداخت شده است.
مدیر شعب پست بانک استان کردستان بیان کرد: پست بانک در سطح کشور، تنها بانکی است که یک ریال اضافه برداشت در سیستم بانکی نداشته و همه شاخص‌های انضباط مالی را رعایت کرده است.
واحدی اضافه کرد: با توجه به شعار سال و تأکید بر مهار تورم، محدودیت‌هایی برای سیستم بانکی به‌ویژه بانک‌هایی که ناترازی مالی داشتند؛ در پرداخت تسهیلات اعمال شد و همین هم منجر به عدم پرداخت وام از سوی آن‌ها به متقاضیان شده است.
وی ادامه داد: در این شرایط پست بانک استان با وجود همه سختی‌ها در سه ماهه نخست سال جاری 198 میلیارد تومان وام اشتغال پایدار روستایی را به 486 فقره طرح اشتغال‌زایی پرداخت کرده است.
مدیر شعب پست بانک استان کردستان با اشاره به اینکه بانکداری الکترونیک یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های پست بانک بوده است، گفت: در سال 1398 تعداد کاربران روستایی اینترنت و موبایل بانک در استان سه هزار و 700 نفر بود.
واحدی اضافه کرد: با تلاش کارگزاران پست بانک و ارائه آموزش‌های لازم؛ تعداد کاربران روستایی استان به 98 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.
مجموعه مدیریت شعب پست بانک استان کردستان با 110 مرکز روستایی و 10 شعبه ناظر، گسترده ترین شبکه بانکی استان را از نظر سطح دسترسی به نقاط دور دست به خود اختصاص داده است.

شناسه خبر 71220