شناسه خبر:71319
1402/4/21 10:10:59
شهردار همدان در بازدید از کوی جنت:

خدمت به مناطق کمتر برخوردار را افتخار می‌دانیم

شهردار همدان در بازدید از کوی جنت ابراز کرد: خدمت به مناطق کمتربرخوردار را افتخار می‌دانیم.

 
به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، سیدمسعود حسینی به همراه مدیر منطقه سه و برخی مدیران شهرداری همدان با هدف بررسی و رسیدگی به درخواست‌ها و مشکلات اهالی کوی جنت، در این منطقه حضور یافت.

حسینی پیگیری مشکلات کوی جنت را توسط اهالی و همیاران محلات قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: در مناطق کم‌برخوردار به هر میزان خدمات‌‎رسانی هم انجام شود، به‌دلیل عدم وجود زیرساخت‌های لازم، نیازها همیشه جلوتر از خدمات است؛ اما شهرداری همدان به‌ویژه منطقه سه تلاش کرده خدمات خوبی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه در مناطق مذکور با نقطه مطلوب فاصله داریم، خواستار مشارکت شهروندان شد و افزود: شهرداری همدان خدمت به مناطق کم‌برخوردار را مایه افتخار می‌داند و بودجه امسال شهرداری بودجه خوبی است که با توجه به وضعیت درآمدی شهرداری همدان نسبت به سایر کلان‌شهرها، سعی کرده‌ایم به‌اصطلاح کم نگذاریم.

حسینی ابراز کرد: تلاش مجموعه مدیریت شهری تأمین منابع مالی و هزینه‌های عمرانی است تا کیفیت و وضعیت زندگی مناطق مختلف ازجمله مناطق کم‌برخوردار، بهبود یابد.

این مقام ارشد مدیریت شهری به همسویی سیاست‌های مدیریت شهری با دولت درخصوص سامان‌دهی بافت‌های فرسوده و توانمندسازی مناطق کم‌برخوردار اشاره و اظهار کرد: دولت سیاست‌های تشویقی مناسبی برای سامان‌دهی این مناطق تدوین کرده و در این راستا درحال انعقاد قرارداد با گروه‌های تسهیل‌گر برای این موضوع هستیم.

شهردار همدان به تجربه موفق شهر تهران در سامان‌دهی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از گروه‌های تسهیل‌گر در کاهش و‌ رفع مسائل بافت‌های فرسوده در مناطق کم‌برخوردار به‌ویژه در کوی جنت را به‌صورت ریشه‌ای حل خواهیم کرد.

حسینی تراکم بالای جمعیتی، عدم معابر استاندارد، کمبود فضای سبز و معضلات ترافیکی را از مشکلات این مناطق برشمرد و افزود: سامان‌دهی این بافت‌ها موجب ارتقای کیفیت زندگی، گسترش فضای سبز، پیاده‌راه‌ها، کاربری‌های مختلف، سرانه‌های مسکونی و درنهایت ایجاد ارزش‌افزوده در این مناطق می‌شود.

وی خواستار مشارکت شهروندان با مدیریت شهری و ارتقای سطح توقعات شد و‌ عنوان کرد: ورود سرمایه‌گذار و انبوه‌ساز به این منطقه می‌تواند به الگوی خوبی برای سایر نقاط مختلف شهر همدان از جهت توانمندسازی و سامان‌دهی بافت‌های فرسوده تبدیل شود. حسینی برای کاهش معضلات این منطقه اعلام آمادگی و اظهار کرد: درخصوص توجه به مباحث فرهنگی، اختصاص پارک بانوان برای کوی جنت، احداث زمین چمن مصنوعی، اختصاص تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، اقدامات و کمک‌های لازم را انجام می‌دهیم.

 

شناسه خبر 71319