شناسه خبر:71516
1402/4/26 09:12:08

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشاره به تولید بیش از 1600 لیتر پساب در تصفیه خانه‌های استان بر ضرورت استفاده از این ظرفیت برای تأمین آب در بخش صنعت، فضای سبز و کشاورزی برای محصولات غیر مثمر تأکید کرد.

حشمت‌اله عباسی در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه‌های اراک با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به مسئله آب اظهار کرد: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر، دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به مسئله آب دارد و با اقدامات خوب رئیس‌جمهور در شورای عالی آب، قوانین خوبی تصویب و ابلاغ شده است.
وی افزود: در بند 3 تبصره 8 قانون بودجه سال 1401 دستگاه‌های اجرایی را مکلف به اجرای بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنایع کرده است و می‌توان برخی از صنایع آب بر را مجاب به استفاده از پساب کنند و با توجه به اینکه در استان مرکزی صنایع بزرگی وجود دارد، این طرح می‌تواند در امر مدیریت مصرف آب و همچنین حل مشکل کم‌آبی کمک شایانی کند.
مدیرعامل شرکت آبفای استان مرکزی با اشاره به تولید بیش از 1600 لیتر پساب در تصفیه‌خانه‌های استان بر ضرورت استفاده از این ظرفیت برای تأمین آب در بخش صنعت، فضای سبز و کشاورزی برای محصولات غیر مثمر تأکید کرد.
عباسی ضمن تأکید بر تسریع در روند اجرای استریم چهارم فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اراک گفت: تکمیل این تصفیه‌خانه در حفظ محیط زیست و سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام را در حوزه‌های مختلف استان فراهم آوریم.
وی با اشاره فعالیت‌های صورت گرفته در بخش فاضلاب بـه اهـم اقدامات صورت گرفته در این بخش اشاره و تصریـح کرد: در بخـش فاضلاب علاوه بر تسـریع در عملیات اجـرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های ناتمام، جـذب سرمایه‌گذار و انعقـاد تفاهم‌نامه همکاری بـا بخش خصوصی و صنایع در استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این شـرکت در این بخش است توفیقات خوبـی حاصل شـده و ادامـه این روند می‌تواند اثرات قابل توجهی در ارتقای بهداشـت عمومـی و حفظ محیط زیسـت داشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی پیشرفت 22 درصدی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سطح استان، اجرای 12 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و نصب 1632 فقره انشعاب فاضلاب، اصلاح و بازسازی 4 کیلومتر شبکه اصلاح 500 فقره انشعاب فاضلاب و شروع 7 مورد مطالعات طرح‌های فاضلاب در سطح استان را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش در سال گذشته عنوان کرد.
عباسی ادامه داد: در سال جاری اجرای مدول چهارم فاز سوم تصفیه‌خانه فاضلاب اراک به ظرفیت 19250 مترمکعب در شبانه‌روز، مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب خمین به ظرفیت 7276 مترمکعب در شبانه‌روز، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شازند و آستانه به ظرفیت 7200 مترمکعب در شبانه‌روز، اجرای بیش از 1700 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر ساوه و بیش از 1500 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر آشتیان، اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول 1720 متر در شهرهای شازند و آستانه از جمله طرح‌های در دست اجرای این شرکت در بخش فاضلاب است.

شناسه خبر 71516