شناسه خبر:71658
1402/4/29 09:15:16

سپهرغرب، گروه خبر: شهردار ساوه گفت: به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرایط به منظور حرکت به سمت دستیابی به شهر سبز در ساوه فراهم است.

یوسفیان در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر ساوه اظهار کرد: امروزه در دنیا به دلیل گرمایش کره زمین، افزایش گازهای گلخانه‌ای و کاهش سوخت‌های فسیلی نگاه اندیشمندان به راهکاری دیگر برای تولید انرژی است و در برخی کشورها به این مهم توجه ویژه‌ای شده است.
وی با اشاره به اینکه در قوانین برنامه چهارم، پنجم، ششم و هفتم توسعه، توجه ویژه‌ای به انرژی‌های تجدید پذیر شده است، افزود: به رغم وجود زیرساخت‌های طبیعی و قانونی از نظر تولید و توسعه انرژی تجدیدپذیر شرایط مناسبی در کشور نداریم.
شهردار ساوه ادامه داد: اندیشه شهر سبز پایدار فقط بر توسعه فضای سبز شهری متمرکز نیست بلکه استفاده بهینه از منابع شهر، تلاش برای کنترل و کاهش ترافیک، توجه به مسائل زیست محیطی و اجتماعی از جمله شاخص‌های آن است.
یوسفیان افزود: برای دستیابی به نتیجه نهایی و رسیدن به شهر سبز پایدار تمامی سازمان‌های متولی، گروه‌های مردم نهاد و شهروندان باید تلاش کنند و شهرداری باید با فراهم‌سازی زمینه‌ها فرهنگ‌سازی کند تا مردم بدانند در ازای از دست دادن نعمتی مانند انرژی خورشید چه هزینه سنگینی را به محیط زیست وارد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه هر چند تغییر رفتارهای فرهنگی سخت و زمانبر است اضافه کرد: هم اینک به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شرایط به منظور حرکت به سمت دستیابی به شهر سبز در ساوه فراهم است.
شهردار ساوه یادآور شد: از آنجایی که دولت سیزدهم و وزارت نیرو تاکید بسیاری بر خودکفایی انرژی و کاهش استفاده از انرژی فسیلی دارند امیدوار هستیم بتوانیم با حرکت در این جهت نتایج پرباری را برای این شهر سبز فراهم کنیم و همچنین بتوانیم در تدوین و تبیین این تفکر سبز کوشا باشیم.
  دفن روزانه 100 تن زباله در شهر ساوه
کبری طاهری رئیس کمیسیون خدمات شهری شهرداری ساوه نیز در این جلسه با بیان اینکه زباله و ترافیک دو مورد از مهمترین معضلات اغلب شهرها به ویژه شهر ساوه است، گفت: هم اینک روزانه حدود 100 تن زباله در شهر ساوه دفن می‌شود که این معضلات زیست محیطی برای آینده شهر است.
وی ادامه داد: شهر ساوه به لحاظ موقعیت ویژه از ظرفیت‌های مناسبی جهت بهره‌مندی از انرژی خورشیدی و بادی برخوردار بوده اما تاکنون از این پتانسیل‌ها استفاده نشده است.
احمد حاج امینی دیگر عضو شورای اسلامی شهر نیز گفت: ما در ساوه مشکلات زیادی داریم که کار را برای دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله شهرداری دشوار کرده است اما در مقابل فرصت‌های زیادی نیز در این شهر وجود دارد.
وی با بیان اینکه ما به عنوان خادمان مردم وظیفه داریم از این فرصت‌های استفاده کنیم، افزود: با توجه به ظرفیت مناسب خیران مدرسه‌ساز در ساوه پیشنهاد می‌کنیم تا جهت تامین انرژی پاک در مدارس (خورشیدی) از ظرفیت خیران استفاده شود.

شناسه خبر 71658