شناسه خبر:71691
1402/4/31 10:17:51

سپهرغرب، گروه ورزشی: همایش ورزش صبحگاهی غرب کشور با حضور علی خلیلی سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و مسوولان ورزش استان همدان برگزار شد.

در این همایش به میزبانی همدان در میدان قائم (عج) با حضور 800 ورزشکار برگزار شد و شرکت کنندگان در رده‌های سنی مختلف به مدت یک ساعت به انجام حرکت‌های ورزشی پرداختند.

نکته جالب این همایش حضور کودکان 6 ساله تا کهنسالان بالای 80 سال بود که در کنار سایر شرکت کنندگان ورزش صبحگاهی را انجام دادند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: عملکرد ورزش‌های همگانی این استان در کشور کم نظیر است و شاهد فعالیت گسترده مردم به ویژه در ساعات آغازین صبح در پارک‌ها و بوستان‌ها هستیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی افزود: این فعالیت چشمگیر مردم نشان می‌دهد که ورزش در برنامه تندرستی آنها به خوبی قرار گرفته و این نیاز در زندگی روزمره ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: همدان به لحاظ آب و هوایی و طبیعت بکر، یکی از بهترین شهرها در اجرای برنامه‌های ورزش همگانی در فضاهای روباز به خصوص بوستان‌ها وپارک‌ها است.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور نیز در این همایش گفت: همدان از استان‌های پیشتاز در ورزش‌های صبحگاهی کشور است.

علی خلیلی افزود: این استان در یک دهه اخیر برنامه‌های گسترده ای را در مشارکت حداکثری مردم در فعالیت‌های ورزشی اجرا کرده است.

وی اضافه کرد: ورزش‌های صبحگاهی جزو برنامه‌های اصلی و مهم فدراسیون همگانی در سراسر کشور است و به خوبی توانسته مردم را جذب کند.

خلیلی بیان کرد: امروزه ورزش صبحگاهی به عنوان یکی از رشته‌های فعال در بین آحاد جامعه به طور روزانه گسترش می‌یابد.

وی گفت: ورزش صبحگاهی بهترین زمان برای شروع فعالیت روزمره زندگی مردم است و عامل مهمی در نشاط و شادابی ورزشکاران به شمار می‌رود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز گفت: ورزش صبحگاهی در دیار همدان با قدمت دیرینه و حضور پیشکسوتان ارزنده، الگوی مناسب برای دیگر استان‌های کشور است.

علی حقیقی اظهار داشت: ورزش صبحگاهی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی دستگاه ورزش و هیئت همگانی در سطح استان هاست.

وی افزود: امروزه ورزش صبحگاهی به عنوان یک اصل مهم در زندگی روزمره خانواده‌ها مورد توجه قرار دارد و برگزاری این ورزش به صورت گروهی و همایشی می‌تواند در ترغیب اقشار مختلف به ورزش تاثیر بسزایی بگذارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون همدان یکی از استان‌های فعال و پیشتاز در ورزش صبحگاهی کشور است و حمایت همه جانبه از برنامه‌ها و فعالیت‌های عمومی در این رشته خواهیم داشت.

شناسه خبر 71691