شناسه خبر:71791
1402/5/2 10:26:10
در اقدامی به‌موقع و جهادی رقم خورد؛

جلوگیری خروج واحد شماره یک نیروگاه شهیدمفتح

سپهرغرب، گروه خبر: معاون تولید برق نیروگاه شهیدمفتح گفت: در اقدامی به‌موقع و جهادی، از خروج واحد شماره یک نیروگاه شهیدمفتح جلوگیری شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه شهیدمفتح، پژمان اختری ابراز کرد: هم‌زمان با اُفت سریع سطح مخزن جبرانی فیلینگ برج خنک‌کن واحد یک نیروگاه شهیدمفتح، بلافاصله بررسی‌های لازم به‌منظور علت وقوع این مشکل توسط امور بهره‌برداری صورت گرفت و در حداقل زمان محل نشتی در مسیر ورودی کندانسور شناسایی و عملیات رفع نشتی خط لوله آغاز شد.

اختری در تشریح فرآیند این عملیات اظهار کرد: با انجام عملیات خاک‌برداری، مشخص شد نشتی آب بسیار زیاد بوده و احتمال افزایش آن هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه رفع نشتی این خط لوله مستلزم خروج اضطراری واحد شماره یک نیروگاه بود، افزود: افزایش دمای هوا و نیاز شبکه برق کشور به انرژی الکتریکی موجب شد تا کارکنان جهادگر نیروگاه شهیدمفتح از خروج این واحد 250 مگاواتی جلوگیری کنند.

اختری با اشاره به نقش کلیدی و تأثیرگذار نیروگاه شهیدمفتح در پایداری شبکه برق کشور و نقش مؤثر آن در کنترل فرکانس و ولتاژ شبکه، اذعان کرد: با تلاش بی‌وقفه کارکنان تعمیراتی، بهره‌برداری، مهندسی و خدمات، در کوتاه‌ترین زمان و در بدترین شرایط محیطی و هم‌زمان با پاشش شدید آب با دمای 50 درجه سانتیگراد و همچنین حجم زیاد گل‌ولای، محل نشتی آب شناسایی شد و با استفاده از ابزار ابداعی محل را مسدود کردند و نشتی آب برطرف شد.

معاون تولید برق نیروگاه شهیدمفتح در پایان از مردم خواست تا ضمن رعایت الگوی صحیح مصرف، صنعت برق را در تأمین انرژی مورد نیاز کشور یاری کنند.

شناسه خبر 71791