شناسه خبر:72198
1402/5/16 08:38:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: 9 واحد مشاور املاک، طبق اختیارات تعزیرات حکومتی، قبل از حکم صادره در این استان مهر و موم شد.

«سعید نورالهی» روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه بازرسی از مشاوران املاک از برنامه‌های محوری تعزیرات حکومتی در این استان است، افزود: 65 اکیپ ویژه بازرسی در سال جاری 290 واحد مشاور املاک را بازرسی کردند که 130 تا 140 فقره تخلف شناسایی شد.وی بیان کرد: در بازرسی از واحدهای صنفی مشاوران املاک استان، بیشتر این واحدها، تعرفه مصوب کمیسیون نظارت را رعایت نکردند و از یک مشاور املاک نیز 9 فقره شکایت ثبت شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با اشاره به دریافت مبالغی از مردم توسط مشاوران املاک و ارایه شماره حساب بانکی افراد منتسب به مشاوران املاک گفت: برای برخورد با این نوع تخلف، پلیس امنیت اقتصادی وارد میدان شد و اکنون شماره حساب بانکی منتسبین به مشاوران املاک استان، رصد می‌شود.

نورالهی، بخش دیگری از فعالیت تعزیرات حکومتی استان را در حوزه آرد و نان عنوان کرد و افزود: 800 فقره پرونده در حوزه آرد و نان سال جاری در استان تشکیل شده که عمده تخلف این واحدها، تعطیلی خودسرانه بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی، نظارت بر حوزه خودرو را نیز بخش دیگری از فعالیت‌ تعزیرات حکومتی عنوان کرد و گفت: در این بخش، استان مرکزی با احتکار خودرو مواجه نبوده و تنها شکایت متعدد از عدم تحویل به موقع خودرو و عدم سود مشارکت ثبت شده است.

نورالهی به بخش دیگری از فعالیت‌ تعزیرات حکومتی در حوزه کنترل باراز مرغ اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز 10 فقره پرونده از کشتارگاه‌های استان ارسال شده که رسیدگی به آنها در حال انجام است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 2 هزار و 368 فقره پرونده وارد هفت شعبه بدوی تعزیرات حکومتی استان شده که از این تعداد 2 هزار و 144 فقره پرونده رسیدگی و مختومه شد.

نورالهی افزود: در این پرونده‌ها یک‌هزار و 460 میلیارد ریال محکومین ریالی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 199 درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: در اجرای احکام نیز یک‌هزار و 514 فقره پرونده در تعزیرات حکومتی استان ثبت شد که از این تعداد یک هزار و 453 پرونده مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی با بیان اینکه، پرونده مهم ملی به پرونده‌های گفته می‌شود که بیش از 10 میلیارد ریال است، گفت: در 80 روز اخیر در بخش کالا و خدمات چهار پرونده با 520 میلیارد ریال در این استان شناسایی شد.

نورالهی افزود: در تعزیرات حکومتی برخلاف دادگستری، هرچه تعداد پرونده‌ها بیشتر باشد نشان دهنده این مهم است که ضابطان در بازار حضور بیشتری دارند و نظارت دامنه گسترده‌تری دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان مرکزی گفت: تعداد پرونده‌های واصله از اداره کل صمت و سازمان جهاد کشاورزی استان از خرداد تا تیرماه 35 درصد و از تیر تا مردادماه 104 درصد افزایش داشته است.

نورالهی افزود: 150 اکیپ مشترک بازرسی در80 روز اخیر در استان تشکیل شد که 670 فقره بازرسی از اصناف انجام و 172 فقره، متخلف شناسایی شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 36 درصد رشد تخلف ثبت شده‌ است.

شناسه خبر 72198