شناسه خبر:72226
1402/5/16 13:02:55

شهردار سنندج از پیشرفت 80 درصدی اجرای شهرداری الکترونیک در شهرداری سنندج خبر داد.

سیدانور رشیدی در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها در سنندج اظهار کرد: مردم سنندج تقریباً طی 100 سال گذشته به‌صورت سنتی خدمات خود را از شهرداری دریافت و در این رویه هیچ، تغییری صورت نگرفته است.

وی افزود: با توجه به امکانات و بسترهایی که در عصر امروز وجود دارد نیازی ضروری بود که در این دوره از مدیریت شهرداری با همراهی شوراهای شهر، شهرداری الکترونیک را محقق کنیم تا مردم بتوانند بدون حضور فیزیکی در مجموعه، خدمات مختلف در زمینه صدور پروانه، ساخت و پرداخت عوارض را دریافت کنند.

وی افزود: اجرای طرح شهرداری الکترونیک طی چند ماه گذشته در شهرداری سنندج آغاز شده و در حال حاضر 80 درصد پیشرفت دارد و روند کار با سرعت مناسبی در حال انجام است.

**اجرای 143 هکتار پارک و فضای سبز شهری

شهردار سنندج در بخش دیگری از سخنانش گفت: در طول سال گذشته و امسال توجه به توسعه فضای سبز به عنوان یکی از اولویت‌های مهم در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفت که سال گذشته بیش از 75 هزار مترمربع فضای سبز در سنندج احداث شد.

رشیدی اضافه کرد: توسعه فضاهای سبز در قالب طرح محله‌محور و با تأکید بر توجه بیشتر به مناطق حاشیه مانند نایسر، ننله و بافت فرسوده به صورت ویژه دنبال شد و در همین راستا اجرای پروژه‌های مختلفی از جمله پارک‌های چند هکتاری در این نواحی در دستور کار شهرداری سنندج قرار گرفت.

به گفته وی، احداث 143هکتار پارک برای بهره‌مندی شهروندان در سنندج در راستای ایجاد و توسعه فضاهای سبز در سال‌جاری با تأکید بر ثروت‌آفرینی و سرمایه‌گذاری شروع شد که در حال حاضر پارک پیرچنار با 20 هکتار، پارک جیژوان 10 هکتار، نیشتمان 20 هکتار و اسلام آباد چهار هکتار در حال اجراست.

**نوسازی ناوگان حمل‌ونقل سنندح

شهردار سنندج در ادامه گفت: در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر سنندج نیز خرید و نوسازی 20 دستگاه اتوبوس و خرید 20 دستگاه دیگر در دستور کار قرار گرفت.

رشیدی اذعان کرد: 20 درصد اعتبار خرید اتوبوس‌ها توسط شهرداری و 80 درصد نیز از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود که تا این لحظه سهم 28 میلیارد تومانی شهرداری سنندج به صورت کامل پرداخت شده و سه دستگاه اتوبوس از این تعداد وارد شده است.

وی گفت: مناسب‌سازی اتوبوس‌ها در کنار ایستگاه‌های اتوبوس در راستای خدمات‌رسانی شایسته به معلولین هدف‌گذاری شده و در همین راستا احداث 6 ایستگاه اتوبوس مناسب‌سازی شده در حال انجام است.

رشیدی گفت: اکنون سه هزار و 700 دستگاه تاکسی در شهر سنندج فعال است که دوهزار و 300 دستگاه آن فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد، سهم سنندج از نوسازی تاکسی‌های شهری یک هزار دستگاه است که تا این لحظه 230 دستگاه تاکسی نوسازی شده به متقاضیان تحویل داده شده است.

 

شناسه خبر 72226