شناسه خبر:7223
1398/1/24 10:20:45

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام گفت: سیلاب هفته گذشته 20 میلیارد ریال خسارت به زیرساخت‌ها و بخش‌هایی از تأسیسات زیربنایی شهرک‌ها و نواحی صنعتی شامل خطوط انتقال آب، پل و کانال‌های هدایت سیلاب، آسفالت، فضای سبز و دیوارهای محوطه واحدهای تولیدی استان وارد کرد.
مرتضی دارایی اظهار کرد: بیشترین آسیب را شهرک‌های صنعتی دهلران، آبدانان، دره‌شهر و ناحیه صنعتی شباب متحمل شدند.
وی افزود: با امدادرسانی و کمک به واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در این شهرک‌ها و نواحی نسبت به رفع آب‌گرفتگی و جلوگیری از خسارت به بخش‌های مختلف واحدها و شهرک‌های صنعتی اقدام‌های لازم توسط کارکنان این شرکت و کارکنان واحدهای صنعتی و تولیدی انجام شد.
دارایی با اشاره به آماده‌باش کلیه کارکنان این شرکت در روزهای سیلاب، ادامه داد: جهت‌دهی کانال سیلاب‌ها و لایه‌روبی، تشکیل کمیته پیشگیری بحران، اطلاع‌رسانی در چندین نوبت به واحدهای تولیدی و صنعتی و حضور مدیران شرکت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در روز‌های سیلاب از مهم‌ترین اقدامات برای پیشگیری از آسیب‌ها و زیان‌های بیشتر بوده است.
وی تأکید کرد: با بررسی و جمع‌بندی گزارش خسارت و ارائه به ستاد بحران مستقر در استانداری ایلام نسبت به جبران و تأمین اعتبار مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌منظور بازسازی زیان‌ها و آسیب‌های وارده اقدام می‌شود.
535 واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری حدود 265 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال 9 هزار و 171 نفر در استان ایلام وجود دارد.

شناسه خبر 7223