شناسه خبر:72531
1402/5/24 11:02:29

فرمانده سپاه اراک گفت: گروه‌های جهادی اراک در سال جاری ساخت 50 واحد مسکونی محرومین و بازسازی و تعمیر 300 واحد در مناطق حاشیه را در دستور کار دارند

محمد مهجوری اظهار کرد: در راستای خدمت بی‌منت به مردم که از رویکردهای مهم سپاه و بسیج است بیش از 360 گروه جهادی در عرصه‌های مختلف و به شکل تخصص محور سازماندهی شده و در 12 عرصه خدمات جهادی ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: این نیروها با هدف خدمت و امیدآفرینی در مناطق محروم و حاشیه نشین در سال جاری ساخت 50 واحد مسکونی محرومین و بازسازی و تعمیر 300 واحد در مناطق حاشیه را در دستور کار دارند که بخشی از این واحدها انجام شده و بخشی در دست اقدام است.

فرمانده سپاه اراک با اشاره به طرح هجرت دانش‌آموزی نیز گفت: در قالب این طرح با به کارگیری دانش‌آموزی بسیجی در عرصه‌های چون تعمیر میز و نیمکت، نقاشی دیوار، زیباسازی مدرسه فرصتی برای دانش‌آموزان در راستای کسب مهارت‌ فراهم می‌شود.

مهجوری استفاده از نیرو و ظرفیت جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت، شناسایی، هدایت و به کارگیری قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانش‌آموزان، افزایش دلبستگی دانش‌آموزان به فضاهای آموزشی، ارتقای توان تخصصی و تجربه دانش‌آموزان، آشناسازی دانش‌آموزان با فرهنگ کار و تلاش و فعالیت‌های گروهی را از اهداف این طرح برشمرد و ادامه داد: محرومیت‌زدایی از مدارس مهم‌ترین رویکرد اجرای این طرح است که با اولویت مدارس حاشیه شهر، روستایی و مناطق محروم اجرا می‌شود.

وی در خصوص طرح همگام با کشاورز نیز اظهار کرد: این طرح با مشارکت بسیج مهندسین در مناطق روستایی اجرا می‌شود که طی آن کشاورزان با مزیت‌ها و راه‌های علمی کردن کشاورزی که نقش موثری در افزایش تولید و محصولات دارد، آشنا می‌شوند.

فرمانده سپاه اراک با بیان اینکه در این طرح مهندسان کشاورزی از مراحل ابتدایی داشت تا برداشت نسبت به مشاوره و نظارت بر کمیت و کیفیت محصول همراه کشاورزان هستند، گفت: ارائه این آموزش‌ها نقش 30 تا 40 درصدی در افزایش تولید و رونق بخش تولید محصولات کشاورزی و دامی می‌شود.

مهجوری با تاکید بر اینکه هدف فعالیت‌های گروه‌های جهادی تزریق امید به جامعه است، تاکید کرد: یکی از ضرورت‌های مهم امروز جامعه با توجه به جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران امیدآفرینی است و در این راستا جهادگران همواره پای کار مردم هستند.

 

شناسه خبر 72531