شناسه خبر:72905
1402/6/4 09:35:00

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان نهاوند از استقرار چهار گروه امدادی برای امدادرسانی به زائران اربعین خبر داد.

علی کیانی روز گذشته با اشاره به استقرار چهار گروه امدادی در شهرستان نهاوند و عراق به‌منظور امدادرسانی به زائران اربعین، اظهار کرد: دو گروه امدادی که از اول هفته شروع به فعالیت کرده‌اند، در محورهای ارتباطی نهاوند به بروجرد و پایگاه امداد جاده‌ای فیروزان واقع در محور نهاوند به کرمانشاه مستقر شده‌اند.

وی افزود: یک گروه امداد خودرویی به استعداد یک دستگاه آمبولانس مجهز در مرز شلمچه و یک گروه نیرو متشکل از دو امدادگر زبده با قابلیت افزایش به چهار نفر نیز در شهر کربلا استقرار یافته که تا چند روز پس از اربعین فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر نهاوند به فعالیت گروه‌های امدادی مستقر در محورهای ارتباطی نهاوند اشاره کرد و گفت: به‌طور کلی هشت امدادگر شبانه‌روزی در دو پایگاه امدادی نهاوند فعالیت دارند و خدمات خود را به زائرین ارائه می‌دهند.

وی به نوع خدمات ارائه‌شده توسط پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر اشاره کرد و گفت: پوشش حوادث جاده‌ای، کنترل علائم حیاتی، راهنمایی مراجعه‌کنندگان به پزشک، کنترل فشار خون و سایر اقدامات امدادی ازجمله خدماتی است که مراجعین می‌توانند از پایگاه‌های امداد جاده‌ای دریافت کنند.

کیانی افزود: به‌منظور برخورداری زائرین از خدمات دارویی طرح «مرهم زائر» اجرا می‌شود که براساس این طرح داروهای در دست مردم با در نظر گرفتن شرایط تاریخ انقضا و نگهداری مناسب که قابلیت استفاده دارند، جمع‌آوری شده و در پایگاه‌های امدادی چه در داخل و چه کشور عراق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی افزود: تمام خدماتی که در پایگاه‌های امدادی هلال‌احمر در اختیار مراجعین گذاشته می‌شود، به‌طور کامل رایگان است.

شناسه خبر 72905