شناسه خبر:73202
1402/6/11 08:51:59

سپهرغرب، گروه خبر: معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تقویت مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌ها باید به شکل جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

محمدمهدی کاظمی در گردهمایی سراسری رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با بیان اینکه مدرسه خط مقدم و صف اول نظام تعلیم و تربیت است، اظهار کرد: اقدامات بزرگی در دولت سیزدهم صورت گرفته است که به‌درستی انعکاس داده نشده و یکی از این اقدامات و اتفاقات خوب، تحول در حوزه مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی است که نیازمند انعکاس فعالیت‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی بوده تا برنامه‌های آموزشی و تربیتی به نحو مطلوبی منتشر شود.وی با تأکید بر اقدامات سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در برگزاری دوره‌های توانمندسازی نیروهای انسانی و استانداردسازی‌های معیارهای آموزشی، گفت: آموزش‌وپرورش یک نهاد اجتماعی و مردمی است و در رفع نیازهای اساسی جامعه به‌خوبی نقش ایفا می‌کند.

کاظمی، ارتباط و تعامل بین نظام تعلیم و تربیت و جامعه را ضروری دانست و ابراز کرد: رابطه مدرسه، جامعه و خانواده یک فرآیند تعاملی است و هرچه این تعامل بیشتر اتفاق بیفتد، میزان موفقیت در ارتقای مبانی فرهنگی و اجتماعی افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: مردمی‌سازی از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است و بنابراین مشارکت مردم باید گسترده‌تر و در تمامی بخش‌ها و سطوح اتفاق بیفتد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با تأکید بر اینکه در تمام دنیا حکمرانی آموزش‌وپرورش دولتی و حاکمیتی است، گفت: تقویت مهارت‌آموزی و توسعه هنرستان‌ها باید به شکل جدی‌تر مورد توجه قرار گیرد.

شناسه خبر 73202