شناسه خبر:73602
1402/6/22 12:04:22

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: برنامه‌های تکراری برای هفته دفاع مقدس امسال باید حذف و برنامه‌های جدید و جوان‌پسند پیش‌بینی شود.

سردار «مهدی ظفری» روز سه‌شنبه در نشست اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار کرد: برگزاری مراسم رژه یکی از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس است که امسال سعی در حذف برنامه‌های تکراری این آیین و نوآوری در اجرای آن شده است.

وی اضافه کرد: باید در کنار نمایش اقتدار نیروهای مسلح و ادوات نظامی، در اقدامی نو و تازه اقشار حاضر و مؤثر در جنگ تحمیلی شامل گردان‌های هلال‌احمر، دانشگاه‌ها، جامعه پزشکی و دیگر اقشار در مراسم رژه حضور داشته باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: هم‌زمان با هفته دفاع مقدس دیدار وبیناری با رهبری فرزانه انقلاب خواهیم داشت که در این آیین از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

سردار ظفری افزود: در این راستا 29 شهریورماه امسال از 600 ایثارگر استان همدان تجلیل می‌شود که در یک کار نو و مبتکرانه ترکیب تجلیل‌شوندگان این مراسم تغییر کرده و بسیار متفاوت‌تر از گذشته شده است.

وی توضیح داد: نیمی از تجلیل‌شوندگان را بانوان به‌خاطر نقش زن در جامعه دینی تشکیل می‌دهند و 50 درصد مابقی نیز علاوه‌بر رزمنده پیشکسوت، از جوانان و نوجوانان نسل کنونی نظیر جوان هنرمند، نویسنده، امدادگر و پزشک است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: یکی از نکات مهم برنامه‌های عمومی دفاع مقدس، حاکم شدن اخلاق در این برنامه‌ها است؛ به‌گونه‌ای که درصورت حضور بانویی بدون پوشش چادر در این برنامه‌ها، بدون هیچ‌گونه تعصب و حساسیت، بلکه با اخلاق نیکو باید به استقبال او رفت.

سردار ظفری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، قرار است هفته دفاع مقدس امسال زینب سلیمانی دختر سردار شهید قاسم سلیمانی در همدان حضور یابد.

وی تأکید کرد: با نزدیک شدن به هفته دفاع مقدس باید شکل و نمای دستگاه‌های اجرایی به‌گونه‌ای باشد که مراجعان به قرار داشتن در این هفته پی ببرند؛ همچنین فضاسازی ادارات باید مراجعان را تحت تأثیر قرار داده تا جوانان به مسیر ارزش‌های الهی بازگشته و در این مسیر پُربرکت حرکت کنند.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان نیز گفت: این استان دارای دو زائرسرا در جنوب کشور است که پیش‌تر این محل قابل استفاده و بهره‌برداری نبود و با تلاش استاندار، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، بخش زیادی از مشکلات این اردوگاه‌ها و زائرسراها رفع شد.

سردار ولی‌الله بهاریان افزود: با آماده شدن این زائرسرا در خرمشهر، اقشار مختلف دانشجویی و دانش‌آموزی در این محل حضور یافته و از مناطق عملیاتی و جنگ‌زده جنوب کشور بازدید کردند.

وی یادآوری کرد: به دنبال سفر استانی رئیس‌جمهور به همدان، 30 میلیارد ریال برای ستاد راهیان نور همدان پیش‌بینی شد که 20 میلیارد دیگر برای محوطه‌سازی، تکمیل دژبانی و حصارکشی نیاز است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان گفت: دشمن همه توان را بر ایجاد اخلال در نظام جمهوری اسلامی معطوف کرده است که با اتحاد و همدلی مسئولان می‌توان این دسیسه‌ها را نقش بر آب کرد.

 

 

شناسه خبر 73602