شناسه خبر:73783
1402/6/30 11:26:58

سپهرغرب- گروه خبر: سمیرا گمار؛ استاندار همدان گفت: پیشکسوتان دیروز در میدان جنگ جنگیدند، پیشکسوتان امروز باید آن حماسه‌ها را نقل کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز گذشته در همایش سراسری جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز (مراسم تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در کشور) با بیان اینکه شهدا ستارگانی هستند که نمی‌گذارند ما راه را گم کنیم، عنوان کرد: پیشکسوت در هر جایگاه و حرفه‌ای محترم است، اما در حوزه ایثار و شهادت فرق می‌کند؛ شما پیشکسوت ازخودگذشتگی، مقاومت، جهاد، جان‌فشانی و یادگار بهترین فرزندان این سرزمین هستید.

قاسمی‌فرزاد گفت: ما به وجود شما که بقیه‌الشهدا هستید، افتخار می‌کنیم. چهره‌های نورانی شما یادآور بهترین روزهای این سرزمین است؛ روزهایی که دشمنان این مرزوبوم می‌خواستند نامی از ایران و ایرانی نماند، اما شما ایستادید و دفاع کردید.

وی ادامه داد: دشمنان با تجهیز صدام کافر در پی خشکاندن ریشه انقلاب نوپای اسلامی بودند، اما فضل خدا شامل حال ملت ایران شد و با لبیک جوانان شما به امام عزیز، تیرشان به سنگ خورد. تاریخ آن ایام درخشان‌ و عبرت‌آموز را که فرزندان شما خلق کردند، فراموش نخواهد کرد؛ همان‌طور که تاریخ بی‌کفایتی شاهانی را ثبت کرده که بدون جنگ و خونریزی خاک ایران را به بهای ناچیز فروختند، اما فرزندان ایران یک وجب از خاک ما را از دست ندادند.

استاندار همدان تصریح کرد: آنچه امروز بر تک‌تک ما به‌عنوان فریضه واجب است، بیان ارزش‌های آن دوره است؛ بیان حماسه شهدای عزیزی که با دست خالی در مقابل تعدی دشمنان ایستادند و اجازه ندادند کشور ما به دست بیگانگان بیفتد. خرمشهر عزیز یک سال در دست دشمنان بود و چقدر بر دل این مردم درد گذاشت که با عنایت خدا و با وجود مردان این سرزمین، محفوظ ماند و صدام را به خفت و خواری انداخت.

قاسمی‌فرزاد اذعان کرد: چیزی که باعث شد صدام به کویت حمله کند، دریوزگی مقابل فرزندان ایران بود که می‌خواست آبروی رفته‌اش را بخرد، اما نتوانست.

وی با ادای احترام به مقام مادران و پدران شهدا، افزود: امروز شیران بیشه ایران پشت سر ولی‌ فقیه خود ایستاده‌ و به آنچنان قدرت و توانی دست یافته‌اند که هیچ دشمنی توان تعدی به وطن ما را ندارد؛ زمین و دریای کشور با عزم راسخ فرزندان راستین انقلاب از هر خطری مصون است.

وی تأکید کرد: دشمن از مقاصد شوم خود دست برنمی‌دارد و هر 10 سال یک‌بار به دنبال جنجال در ایران است؛ اما زهی خیال باطل. فرزندان روح‌الله در مکتب شهادت مشق ایثار کرده‌ و تا آخر ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.

این مقام مسئول در خاتمه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز، یادآوری کرد: الگوی ما این شهیدان هستند؛ آرزوی تک‌تک ما در هر سنگری شهادت است. امروز دیدار با مقتدای خود را به فال نیک می‌گیریم و با عزمی راسخ تا پای جان برای خدمت به وطن تلاش خواهیم کرد.

* امروز دلسرد کردن یک نفر از جبهه انقلاب، تضعیف انقلاب است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به آیه «و ذکرهم بایام‌الله»، بر گرامیداشت ایام نورانی دفاع مقدس تأکید کرد و گفت: رهبر انقلاب (دامت‌برکاته) با تجلیل از مقام پیشکسوتان جهاد و شهادت می‌خواهند واژه پیشکسوت از ذهن‌ها پاک نشود و دیدار قبل از آغاز هفته دفاع مقدس به همین معنی است.

سردار مهدی ظفری خاطرنشان کرد: پیشکسوت‌ها همیشه در خط مقدم بوده‌اند، از اسارت در بند دشمن بعثی تا حضور در خطرناک‌ترین نقاط جبهه و جنگ؛ پیشکسوت‌ از هیچ‌چیز نمی‌هراسد.

وی در ادامه افزود: پیشکسوتان کسانی هستند که با دست خالی حماسه آفریدند؛ پیشکسوت مادران شهدا، شهیدان گمنام، آزاده‌های غیور، امثال حاج‌قاسم سلیمانی‌ها و حاج‌میرزا سلگی‌ها هستند.

سردار ظفری خاطرنشان کرد: امروز نیز دغدغه‌مندترین مردم در این جمع هستند؛ چه کسانی که جان دادند و چه کسانی که برای حفظ آبرو و شخصیت مردم تلاش می‌کنند.

وی همچنین با ادای احترام به جایگاه زنان و مادران، گفت: سلام بر زنان عفیفه و محجبه‌ای که دوشادوش مردان جنگیدند و ایستادند و همیشه در کوران حوادث ایستادگی و جانفشانی کردند تا شجره طیبه انقلاب حفظ شده و سایه‌اش بر سر ما گسترده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان تأکید کرد: امروز ما در نزدیک قله‌ و تشکیل تمدن اسلامی‌ هستیم، نباید خسته و دلسرد شویم، نباید قهر کنیم؛ امروز دلسرد کردن یک نفر از جبهه انقلاب، تضعیف انقلاب است.

وی در پایان متذکر شد: امروز هر پیشکسوت نماد ارزشی جامعه خود است، پیشکسوت شاخص بوده و باید با منش و اخلاق دین‌مدار و تقویت نظام دینی، از شأن خود و انقلاب دفاع کند.

 

شناسه خبر 73783