شناسه خبر:73811
1402/6/30 12:56:43

مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام از آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی ایلام برای مقابله و پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد و گفت: تاکنون موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده است.

مجید بیگلریان روز چهارشنبه در نشست فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران ایلام با موضوع پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزای حاد پرندگان، بر پیشگیری به‌موقع از این بیماری و اهمیت توجه به دستورالعمل ابلاغی برای مقابله با آن تأکید کرد.

وی با اشاره به مشترک بودن بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان بین انسان و طیور، گفت: در این راستا لازم است با کمک صدا و سیما، رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به آگاه‌سازی مردم و ذینفعان اقدام شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران استان ایلام با اشاره به مشاهده این بیماری در چند استان کشور و ابلاغ هشدار آن توسط سازمان مدیریت بحران کشور، عنوان کرد: متولیان امر بویژه دامپزشکی استان با پایش و رصد مستمر برای پیشگیری از این بیماری برنامه‌ریزی لازم انجام دهند.

بیگلریان با بیان اینکه تاکنون نشانه‌ای از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان مشاده نشده است، گفت: این بیماری یکی از بیماری‌های ویروسی خطرناک بوده که توسط پرندگان مهاجر منتقل می‌شود و شناسایی به‌موقع بیماری، هوشیاری متولیان و دست‌اندرکاران را می‌طلبد و در صورت مشاهده هرگونه علائم باید سریعا ضمن اقدامات پیشگیرانه اطلاع‌رسانی لازم صورت گیرد.

 

 

شناسه خبر 73811