شناسه خبر:74270
1402/7/13 09:18:49

شهردار همدان گفت: منطقه سد اکباتان این شهر ظرفیتی بکر با دسترسی بسیار مطلوب برای ایجاد اقامتگاه‌های گردشگری است.

سید مسعود حسینی اظهارکرد: این منطقه به وسعت 240 هکتار، مستعد توسعه و رونق صنعت گردشگری با جذب سرمایه گذار به ویژه در ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی است.

 

وی اضافه کرد: ساخت کمپ‌های مسافرتی و اقامتی در این منطقه با طبیعت بکر مهیای سرمایه گذاری است و مدیریت شهری همکاری لازم را در این خصوص خواهد داشت.

 

حسینی با اشاره به ایجاد ستاد سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در شهرداری همدان خاطرنشان کرد: این ستاد در ایجاد بسترهای لازم برای سرمایه گذاری و همکاری در راستای سرعت بخشیدن به صدور مجوزهای لازم تشکیل شده است.

 

وی با اهمیت شمردن موضوع پرونده ثبت جهانی هگمتانه نیز گفت: هگمتانه متعلق به ایران است و امیدواریم خروجی کارهایی را که در راستای ثبت جهانی انجام داده‌ایم منجر به بازدید پرشمار گردشگران به ویژه خارجی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه پس از خروج ارزیاب یونسکو نباید تصور کنیم که کار ثبت جهانی به پایان رسیده، افزود: هنوز ابتدای راه هستیم و باید برنامه ریزی زمانبندی شده در راستای استانداردسازی‌های مدنظر یونسکو داشته باشیم.

 

شهردار همدان با اشاره به فعالیت چشمگیر مدیریت شهری در بهسازی و مرمت گذر تاریخی بازار این شهر گفت: عملیات مرمت و بازسازی راسته سمسارخانه شروع شده و پیش از این نیز اقداماتی در راسته گلشن انجام دادیم.

 

وی همراهی اصناف و پوشش مطلوب رسانه را بسیار مهم برشمرد و افزود: عملیات عمرانی شهرداری توسط شرکت عمارت خورشید در بازار همدان آغاز شده و امیدواریم با تامین بودجه بتوانیم با سرعت بیشتری این پروژه را نونوار کنیم.

 

به گزارش ایرنا وی با بیان اینکه امیدواریم زیرساخت‌های لازم برای ثبت جهانی فراهم شود یادآور شد: با همراهی و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی می‌توانیم به اهداف مورد نظر برسیم.   

شناسه خبر 74270