شناسه خبر:74275
1402/7/13 09:59:08
فرمانده انتظامی استان خبرداد:

کشف 288 میلیون تومان کالای قاچاق در کردستان

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان، از کشف بیش از 288 میلیون تومان کالای قاچاق طی 6 ماهه اول سال در سطح استان، خبر داد و گفت: کشف قاچاق با هدف حمایت از تولید و ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد.

 

سردار آزادی، امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: امنیت و قانون‌مداری خواسته مردم بوده و هرجا امنی باشد توسعه نیز صورت نمی‌گیرد؛ مردم شریف کردستان این موضوع را به‌خوبی درک کرده و توطئه دشمنان را بر آب کردند.

 

وی، به برگزاری جشن‌های هفته وحدت و جشنواره موسیقی اقوام کشور در سطح استان کردستان و تأثیر بسزایی آن در جامعه اشاره کرد و افزود: امید است که برگزاری چنین جشن‌های در استان تداوم داشته باشد.

 

وی، بر اهمیت تلاش و نقش رسانه‌ها بر ایجاد امنیت در جامعه تأکید کرد و افزود: منفعت این امر به کل جامعه خواهد رسید.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان با اشاره به مراسمات و عناوین هفته نیروی انتظامی و اجرای 40 برنامه در استان عنوان کرد: امحای کالای قاچاق در استان، غبارروبی مزار شهدا، شرکت در نماز جمعه، تجلیل از خانواده معزز شهدا، تجلیل از پیشکسوتان،ملاقات مردمی، برپایی نیز خدمت و افتتاح پروژه‌های عمرانی ازجمله برنامه‌های مهم نیروی انتظامی استان در این هفته است.

 

آزادی، تجلیل از شهدا و خانواده‌های معزز آن‌ها را از مهم‌ترین برنامه‌های نیروی انتظامی استان ذکر کرد و گفت: امنیت امروز را مدیون شهدا هستیم و ادامه راه آنان را نیز مقدم می‌دانیم.

 

وی، توجه به خواسته مردم را مهم ذکر و خاطرنشان کرد: برپایی میز خدمت و ملاقات‌های مردمی در استان در راستای توجه به خواسته مردم برپا می‌شود.

 

وی از کشف بیش از 288 میلیون تومان کالای قاچاق طی 6 ماهه اول سال در سطح استان، خبر داد و گفت: کشف قاچاق با هدف حمایت از تولید و ایجاد اشتغال صورت می‌گیرد.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان از امحای 40 میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده در بانه، همزمان با 25 استان کشور خبر داد.

 

آزادی از کشف بیش از 700 کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری دو هزار و 50 نفر، دستگیری 30 نفر زن خرده فروش و فعال در حوزه مواد مخدر و دستگیری یک هزار و 80 نفر معتاد متجاهر و 32 نفر زن در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: این تعداد معتاد متجاهر تحویل کمپ‌های استان شده اند.

 

وی، همچنین از افزایش دو درصدی سرقت‌ها در استان طی 6 ماهه نخست سال جاری،‌ رتبه آخر در وقوع و رتبه نخست در کشف سرقت خبر داد و اعلام کرد: 97 درصد پرونده‌های تشکیل‌شده در نیروی انتظامی استان در حوزه جرائم رایانه‌ای منجر به کشف شده است و این نشان از عملکرد مطلوب پلیس فتای استان است.

 

وی اعلام کرد: حدود پنج هزار و 961 پرونده در نیروی انتظامی استان منجر به صلح و سازش شده است که این امر خود موجب کاهش ورودی پرونده‌های قضائی به دادگستری می‌شود.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان، با اشاره به بحث تصادفات در استان خاطرنشان کرد: در تصادفات درون شهری، 31 درصد، معادل 14 نفر کاهش فوتی و در تصادفات برون‌شهری نیز 15 نفر کاهش فوتی داشته‌ایم.

شناسه خبر 74275