شناسه خبر:74343
1402/7/16 10:13:22

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به برپایی غرفه در نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس، از برگزاری مسابقه شهیدشناسی برای آشنایی نسل جوان با سیره شهدا خبر داد.

 

عاطفه زارعی روز گذشته با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های متعدد کتاب‌محور با موضوع دومین کنگره هشت هزار شهید در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت کتاب همواره جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های فرهنگی مجموعه دارد و انتقال پیام شهدا به جامعه به‌ویژه نسل کودک و نوجوان، جزء اولویت‌ها است.

 

وی با بیان اینکه با آغاز ویژه‌برنامه‌های کنگره هشت هزار شهید استان توجه به برنامه‌های فرهنگی با هدف ترویج سیره شهدا با قوت بیشتری دنبال شد، تأکید کرد: کتاب‌داران و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌‌ها تلاش کردند اعضا به‌ویژه کودکان و نوجوانان را بیش‌ازپیش در این برنامه‌ها مشارکت داده و ارتباط دوسویه برقرار شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در این مدت بیش از 80 عنوان برنامه فرهنگی برنامه‌ریزی و اجرا شده، اظهار کرد: با توجه به کمیت و کیفیت قابل توجه ادبیات پایداری در کشور و به‌ویژه استان همدان، نمایشگاه‌های کتاب با موضوع دفاع مقدس در کتابخانه‌ها به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر اعضا برپا شده است.

 

وی افزود: جمع‌خوانی، روایتگری، معرفی، رونمایی و نقد و بررسی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس به‌ویژه شهدای هر محله و هر شهر در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شده و همچنان نیز ادامه دارد.

 

زارعی تأکید کرد: نویسندگان، شخصیت‌ها، راویان دفاع مقدس چون حمید حسام، بهناز ضرابی‌زاده، ایران ترابی، سیدمیثم موسویان و غیره در کتابخانه‌های عمومی استان همدان حضور داشته و نسبت به تبیین و معرفی آثار خود و بازگویی خاطرات برای اعضا اقدام کردند.

 

وی گفت: از ابتدای تابستان گذشته کارگاه نویسندگی خلاق با حضور بهناز ضرابی‌زاده، نویسنده شاخص حوزه ادبیات پایداری در کتابخانه مرکزی همدان برپا شده و همچنان با حضور نوجوانان ادامه دارد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان درباره دوازدهمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس و مقاومت نیز ابراز کرد: غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در این نمایشگاه برقرار است که با برگزاری مسابقه شهیدشناسی درصدد هستیم افراد به‌ویژه نوجوانان و جوانان نسبت به شناخت شهدا انگیزه بیشتری پیدا کنند.

 

وی اظهار کرد: در این غرفه فعالیت‌های فرهنگی متنوعی به‌ویژه برای کودکان و نوجوانان درنظر گرفته شده و خدمات کتابخانه‌های عمومی نیز به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

 

زارعی تأکید کرد: در سیره شهدای استان همدان توجه به کتاب و کتاب‌خوانی و راه‌اندازی کتابخانه بسیار مورد توجه بوده؛ به‌طوری که برخی از شهدای استان در راه‌اندازی کتابخانه و امانت دادن کتاب فعال بودند.

شناسه خبر 74343