شناسه خبر:74501
1402/7/19 08:29:02

مدیرمخابرات منطقه کردستان گفت: در نیمه نخست سال جاری در راستای توسعه و ارتقای زیرساخت‌ها و بهبود عملکرد سیستم‌های مخابراتی درسنندج، 28 پروژه با سرمایه‌گذاری 488میلیارد و 768 میلیون ریال اجرا و به بهره‌برداری رسید.

آزاد حکمت اظهار کرد: این تعداد پروژه در سه حوزه دیتا، شبکه ارتباطات سیار و تلفن ثابت عملیاتی شده است وهم اکنون شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات و سرویس‌های مخابراتی و افزایش رضایتمندی مشتریان ساکن در نقاط شهری و روستایی شهرستان سنندج هستیم.

وی افزود: در بخش زیرساخت‌های انتقال، 11پروژه با سرمایه‌گذاری 12میلیارد و 500 میلیون ریال در روستاهای هفت اصحاب، گول، زروان، شینه، لنج‌آباد و روستای لره دول سنندج اجرا شده است.

این مسئول ادامه داد: در حوزه شبکه ارتباطات سیار، 13پروژه در دو قالب توسعه و ارتقا عملیاتی شده که شامل ایجاد نیوسایت تلفن همراه در روستای آساوله با سرمایه‌گذاری 65 میلیارد ریال و ارتقای تکنولوژی سایت‌های موجود به 4G در روستاهای تیژتیژ، انگوران، زنوری آساوله، پارک شهرک سعدی، خانقاه، 17 شهریور، شهرک بعثت، شهرک سپاه، کلانتری 18، ویلاشهر و نایسر با اعتبار 405 میلیارد ریال است.

حکمت یادآور شد: در راستای فراهم کردن شرایط استفاده و بهره‌مندی بخش بیشتری از جامعه از اینترنت پرسرعت مخابرات، سه پروژه در روستاهای دگران، دوشان و مرکز سه، با سرمایه‌گذاری 768 میلیون ریال در حوزه توسعه سرویس ADSL انجام شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه منطقه کردستان در اجرای پروژه‌های فیبرنوری و سرویس FTTH در سطح کشور به‌عنوان استان پیشرو و پیشتاز عملکرد مطلوبی داشته است در تحقق این مهم در نقاط شهری بخصوص در مجتمع‌های تازه‌احداث تمام توان خود را بکار گرفته است.

به گفته وی نیمه نخست سال جاری پنج میلیارد و 500 میلیون ریال برای اجرای تکنولوژی FTTH در سنندج سرمایه‌گذاری شده است.

شناسه خبر 74501