شناسه خبر:75047
1402/8/3 11:48:43

سپهرغرب-گروه خبر: سمیرا گمار: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: تهدید دشمن امروز فقط در حوزه سخت‌افزاری نبوده و ساحت معنوی، فکری و فرهنگی را نیز نشانه گرفته است.

 
حسن رضانیا در نشست خبری خود به‌مناسبت آغاز هفته پدافند غیر عامل با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه رسانه‌ای‌ها در یک نبرد واقعی قرار دارند و در این جنگ نقش‌آفرینی می‌کنند، عنوان کرد: میلاد امام حسن عسکری (ع) را بهانه‌ای برای توسل به وجود اهل‌ بیت قرار می‌دهیم تا به‌وسیله‌ آن مظلومان عالم را نجات دهد؛ چراکه دعا ورق را برمی‌گرداند.
وی خاطرنشان کرد: در عصر غیبت دست‌های ما کوتاه و چشم‌های ما قاصر از دیدن حضرت صاحب‌الزمان (عج) است، اما حضرات معصومین علیهم‌السلام راه را نشان داده‌اند، وجود نعمت بی‌بدیل و کم‌نظیر ولایت راه را نشان می‌دهد، باید خدا را برای این نعمت شاکر بود که در عصر غیبت پناه و راهنمای ما است.
 
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در هفته پدافند غیر عامل قرار داریم، تصریح کرد: این مقوله حتماً با حفاظت از زیرساخت‌های سخت‌افزاری ارتباط داشته و یکی از اصلی‌ترین مقوله‌های امنیت ذیل آن است؛ اما همه دارایی ما در بخش سخت‌افزاری نظیر جاده و ساختمان نیست، امروز حوزه تهدید دشمن جدیدتر شده و در بخش معنوی، فکری و فرهنگی است که ما موظف به حراست از این سرمایه‌ها هستیم.
 
* پدافند غیر عامل رسانه‌ای با سرآمدی خبرنگاران موفق خواهد بود
 
رضانیا در ادامه سخنان خود تأکید کرد: نقش رسانه در اینجا مشهود است و پدافند غیر عامل رسانه‌ای با سرآمدی خبرنگاران موفق خواهد بود. دشمن روی این بخش حساب ویژه باز کرده، اما احساس تقید و تعهد شما به کشور و مردم قلم و اندیشه‌تان را در جهت منافع اسلام، انقلاب، کشور و دفاع از مظلوم جهت‌دهی خواهد کرد.
 
وی متذکر شد: ابزار و اسباب دست همه مسئولان و متولیان، اصحاب رسانه هستند و باید کار بیشتری در عمق‌بخشی به این حوزه کرد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با اشاره به تأکید رهبر انقلاب به جهاد تبیین، اذعان کرد: این هنر شما است که با همه‌ چالش‌ها و مشکلات موجود، گام بردارید؛ کما اینکه تاکنون هم نشان داده‌اید که «می‌توانید».
 
رضانیا با اشاره به آنچه در غزه می‌گذرد، بیان کرد: مردم دنیا امروز در برابر یک رژیم نحس غاصب ایستاده‌اند، این خروش جهانی مرهون رسانه است؛ رسانه نشان داد با وجود همه محدودیت‌ها، می‌تواند اثرگذار بوده و جهت‌دهی کند.
 
وی سپس با تأکید بر مسئله فلسطین و سخن رهبر انقلاب مبنی بر شکست مفتضحانه رژیم غاصب اسرائیل در عملیات طوفان‌الاقصی، افزود: اکنون این رژیم جعلی با اقدامات خود به تابوتش میخ می‌کوبد و دیگر توان ایستادن در برابر مقاومت را ندارد. اسرائیل در 15 مهرماه با تمام تجهیزات و امکاناتی که در اختیارش بود، در برابر یک گروه محدود نظامی شکست خورد؛ اقدامات بعدی آن، برای بازیابی این آبروی از‌دست‌رفته است که محقق نخواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با این بیان که کار نتانیاهو تمام است، تصریح کرد: اسرائیل اگر بخواهد جنگ زمینی را آغاز کند، شکست بزرگ‌تری خواهد خورد و این را خودشان بهتر از هر کسی می‌دانند.
 
رضانیا در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله انتخابات‌ پرداخت و اضافه کرد: روز چهارشنبه ساعت 18 آخرین مهلت ثبت‌نام کاندیداهایی است که کد رهگیری دریافت کرده‌اند.
 
* بیشترین تعداد ثبت‌نامی‌ها دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند
 
وی اعلام کرد: 235 نفر کل ثبت‌نامی‌ها تا روز دوشنبه بوده که تعداد خانم‌ها 22 نفر و آقایان 213 نفر هستند؛ مدارک علمی ثبت‌‌نام‌کنندگان نیز دکتری 28 نفر، کارشناسی ارشد 183 نفر، کارشناسی 18 نفر و حوزوی 6 نفر بوده‌اند.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ابراز کرد: تاکنون پنج نفر از نمایندگان فعلی ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.
 
* هیئت‌های اجرایی تعیین صلاحیت داوطلبان را پس از ثبت‌نام آغاز خواهند کرد
 
رضانیا یادآوری کرد: هیئت‌های اجرایی نیز تعیین صلاحیت داوطلبان را پس از ثبت‌نام آغاز خواهند کرد؛ تحقیقات محلی نیز در این بخش توسط رؤسای هیئت‌های اجرایی انجام خواهد شد.
 
وی اذعان کرد: قانون شفافیت و نظارت مالی بر فعالیت‌ها نیز مسئله‌ای است که به‌جد در دستور کار قرار خواهد گرفت؛ این قانون 12 ماده داشته و ضمانت اجرایی نیز دارد.
 
* هیچ دستگاه دولتی حق کمک مالی به داوطلبان را ندارد
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان خاطرنشان کرد: افتتاح حساب غیر تجاری مختصات انتخابات توسط کاندیداها نیز مسئله حائز اهمیت دیگر است؛ هیچ دستگاه دولتی حق کمک مالی به داوطلبان را ندارد، مگر احزاب سیاسی که مانعی ندارد.
 
* هزینه‌کرد تبلیغات کاندیداها سقف دارد
 
رضانیا تصریح کرد: هزینه‌کرد تبلیغات کاندیداها نیز سقف دارد و مبلغ آن در شهرستان‌ها متفاوت است.
 
وی از تشکیل هیئت استانی تبلیغات خبر داد و گفت: کار این هیئت به‌صورت اختصاصی نظارت بر هزینه‌کردها و اجرای دقیق قانون در این بخش است. اگر اثبات شود کاندیدایی از محل دیگری تأمین مالی می‌شود، با او به‌سرعت و جدیت برخورد خواهد شد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان ابراز امیدواری کرد: امن‌ترین، پُررقابت‌ترین و سالم‌ترین انتخابات با حضور حداکثری مردم در استان همدان برگزار شود.
 
رضانیا تأکید کرد: موضع دولت مردمی و به تبع آن استان تأکید بر جلوگیری از ایجاد جبهه‌‌های سیاسی بوده و تمام تلاش ما برگزاری یک انتخاب سالم است؛ ما نه لیست خواهیم داد و نه از کاندیدایی حمایت خواهیم کرد، وظیفه ما فقط حراست از رأی مردم است.
 
وی ادامه داد: ما خود را امانت‌دار مردم می‌دانیم و مقابل کوچک‌ترین سوگیری حتی از جانب هیئت‌های اجرایی، خواهیم ایستاد.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیز مکلف هستند با تمام توان پای برگزاری انتخابات باشکوه باشند؛ کما اینکه تاکنون نیز همین‌گونه بوده است.
 
رضانیا در پایان از برگزاری دوره آموزشی بخشداران به میزبانی همدان برای استان‌های غربی کشور در هشتم آبان‌ماه خبر داد و گفت: ما همواره به سوی اصحاب رسانه دست یاری دراز می‌کنیم و می‌خواهیم با قلم و اندیشه خود در برگزاری یک انتخابات باشکوه ما را یاری کنید.
 
 

شناسه خبر 75047