شناسه خبر:75310
1402/8/10 09:27:42

سپهرغرب، گروه خبر: مانور واکنش در شرایط اضطراری و بحران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با موفقیت اجرا شد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان، مانور واکنش در شرایط اضطراری و بحران شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان با موفقیت اجرا شد؛ این مانور 9 آبان‌ماه 1402 و در هفتمین روز از هفته پدافند غیر عامل با روزشمار «پدافند غیر عامل، دفاع نوین در برابر تهدیدهای نوظهور» و شعار محوری «ایران پایدار، به وسعت ایمان، به بلندای امید» در محل انبار نفت ایثارگران همدان برگزار شد.

بر پایه این گزارش، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: مانور پدافند غیر عامل سایبری، خراب‌کارانه و حریق با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری، فرماندهی بسیج ادارات و سازمان‌های شهرستان همدان، گروه‌های اعزامی از شرکت توزیع نیروی برق، هلال‌احمر، مرکز اورژانس، شرکت گاز و انتقال گاز و نمایندگان hse (بهداشت، ایمنی، محیط‌زیست) از مناطق کردستان، مرکزی، ایلام، لرستان، قزوین و زنجان اجرا شد.

امین روستایی افزود: اهمیت تعیین‌کننده و راهبردی سوخت‌رسانی به غرب کشور از این انبار نفت که مبدأ تدارکاتی تأمین و ارسال محمولات سوخت به استان‌های غربی و حتی فراتر از آن است، ایجاب می‌کند که حد اعلایی از آمادگی کارکنان و دستگاه‌های همکار را برای مقابله با هرگونه تهدید داشته باشیم.

وی تأکید کرد: تعهد و رسالت منطقه همدان سوخت‌رسانی پایدار در منطقه غرب کشور است و با همت مجموعه تلاشگر تاکنون سربلند از هر آزمونی، بر پیمان خدمت‌گزاری خود ایستاده‌ایم.

بر اساس این گزارش، رئیس اداره بهداشت ایمنی و محیط‌زیست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان نیز در تشریح ابعاد این مانور گفت: قطع سیستم ویندوزی صدور بارنامه انبار بر اثر حمله سایبری، قطع جریان برق در اقدام خرابکارانه، بروز نقص فنی در تجهیزات تأمین برق اضطراری و نشت فرآورده از مخزن و حریق در محوطه آن، سناریوهای از پیش طراحی‌شده و مصوب این مانور بود که خوشبختانه با واکنش خوب و به‌موقع تیم‌های عمل‌کننده همراه شد و گروه‌های حاضر در مانور موفق شدند به اهداف خود برسند.

حمیدرضا کریمی تصریح کرد: این مانور با هدف آمادگی مقابله با هرگونه شرایط ناایمن و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های کمک‌رسان ازجمله آتش‌نشانی شهر، هلال‌احمر، بهداشت و درمان، نیروهای نظامی و امنیتی، اداره برق، شرکت گاز و غیره راهبری شد.

وی افزود: در هفته نکوداشت پدافند غیر عامل مانورهای مشابهی نیز در جایگاه‌های سوخت‌رسانی شهرستان‌های تابعه استان انجام شده است.

در خاتمه شرکت‌کنندگان این مانور در نشست ارزیابی و آسیب‌شناسی اقدامات شرکت کرده و نقاط قوت و فرصت‌های بهبود را احصا کردند.

شناسه خبر 75310