شناسه خبر:75314
1402/8/10 09:57:03

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان از کشف و ضبط یک قبضه سلاح جنگی سیمینوف مسلح، به همراه هفت عدد فشنگ جنگی در منطقه حفاظت‌شده شراء خبر داد.

جواد نوری‌اظهر صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز جمعه گذشته مسئول منطقه حفاظت‌شده شراء متوجه صدای شلیک گلوله در ارتفاعات منطقه شده و سپس نسبت به انجام هماهنگی با سایر محیط‌بانان برای بررسی موضوع و دستگیری شکارچیان متخلف اقدام می‌کند.وی ادامه داد: محیط‌بانان حاضر در منطقه در ارتفاعات و پایین‌دست کوه مستقر شدند و پس از رصد متوجه شدند یک گروه شکارچی غیر مجاز قصد شکار وحوش را دارند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان گفت: محیطبانان این افراد را تحت نظر گرفته و زمانی که شکارچیان اقدام به شلیک یک گلوله ناموفق دیگر به سمت وحوش می‌کنند، برای دستگیری افراد متخلف، به سمت محل تیراندازی اعزام می‌شوند و در اطراف منطقه استقرار پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: پس از اینکه شکارچیان متوجه حضور محیط‌بانان در محل می‌شوند، سلاحشان را در نزدیکی ارتفاعات مخفی کرده و با سرعت محل را ترک می‌کنند.

نوری‌اظهر افزود: محیط‌بانان که متخلفان را لحظه به لحظه رصد می‌کردند، پس از متواری شدن آن‌ها یک قبضه سلاح جنگی سیمینوف مسلح، به همراه هفت عدد فشنگ جنگی کشف و ضبط می‌کنند.

وی بیان کرد: متخلفان نوک فشنگ‌ها را شکاف داده بودند تا زمانی که به وحوش اصابت می‌کند، از قدرت کشندگی بیشتری برخوردار باشد و بلافاصله جاندار را از پا درآورد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان همدان خاطرنشان کرد: تلاش‌ها برای شناسایی متهمان ادامه دارد و مراحل تشکیل این پرونده قضائی درحال انجام است.

شناسه خبر 75314