شناسه خبر:75593
1402/8/16 12:25:54

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه امسال 480 حلقه چاه غیر مجاز را پُر و مسلوب‌المنفعه کردیم، گفت: مجموع چاه‌های پُرشده از ابتدای طرح احیا و تعادل‌بخشی به 6 هزار و 530 حلقه رسیده است.

مرتضی احمدی‌برکت روز گذشته اظهار کرد: بهره‌برداری از چاه‌ها بدون داشتن پروانه بهره‌برداری معتبر اعم از اینکه چاه پلمب شده یا نشده باشد، ممنوع است.

وی ادامه داد: قرار داشتن پرونده در مراحل رسیدگی مراجع قضائی و یا کمیسیون‌ها و مراجع شبه‌قضائی دلیلی برای تداوم بهره‌برداری از چاه‌ فاقد پروانه نیست؛ بنابراین با کسانی که اقدام به برداشت غیر مجاز از این چاه‌ها کنند، برابر مقررات برخورد خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه امسال 480 حلقه چاه غیر مجاز را پُر و مسلوب‌المنفعه کردیم، گفت: مجموع چاه‌های پُرشده در استان از ابتدای شروع طرح احیا و تعادل‌بخشی به بیش از 6 هزار و 530 حلقه رسیده که‌ این کار متناسب با تأمین اعتبارات و سایر ملزومات مربوطه، ادامه دارد.

وی درخصوص نصب کنتور هوشمند روی چاه‌ها نیز بیان کرد: به‌منظور تسهیل نصب کنتور هوشمند آب بر سر چاه‌های کشاورزی با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه با بانک مهر ایران، مالکان چاه‌ها می‌توانند از تسهیلات بدون بهره برای خرید و نصب کنتور اقدام کنند.

احمدی‌برکت خاطرنشان کرد: مطابق قانون مالک یا بهره‌بردار ملزم به نصب کنتور است و با ایجاد ارائه تسهیلات، عدم نصب کنتور چاه‌ها پذیرفته نیست.

شناسه خبر 75593