شناسه خبر:75647
1402/8/17 13:23:52

سپهرغرب-گروه جوانی:کلاس‌های مشاوره قبل از ازدواج می‌تواند به زوج‌ها در شناخت بهتر از یکدیگر کمک کند.

یک روانشناس و زوج درمانگر گفت: دختران و پسران ما در عصر تکنولوژی زندگی می‌کنند و توسط انواع فضا‌های مجازی بمباران اطلاعاتی می‌شوند، به درست یا غلط با هجمه‌ای از دانسته‌ها وارد زندگی مشترک می‌شوند، دانسته‌هایی که فقط دیده و شنیده‌هایی از فرهنگ‌های مختلف است بدون داشتن مهارت‌های لازم.
سهیلا زنگنه بیان کرد: در اولین روز بعد از ازدواج دچار تعارض و چالش می‌شوند و آنجاست که خلع مهارت‌های زوجی را احساس می‌کنند، آنجایی که نمی‌دانند در برابر همسر و خانواده همسر کدام رفتار درست و کدام رفتار غلط است.
 
وی افزود: مشاوره پیش از ازدواج به زوج جوان می‌آموزد، سرزمینی که انتخاب کرده اید و به آن قدم نهاده اید (سرزمین ازدواج). حد و مرز‌ها، آداب و قوانین منحصر به فرد خودش را دارد. برای بودن زیر یک سقف و جای دادن دنیای یک فرد دیگر در دنیای خود، باید زبان مشترک بیاموزید، نیاز‌های همسر خود را بشناسید.
 
وی مطرح کرد:ددعوای محترمانه چگونه است و گفتگوی موثر چیست؟ جایگاه خانواده‌ها در زندگی زوج جوان کجاست؟ آیا اختلاف سنی یا اختلاف فرهنگی دلایلی برای مشکلات در آینده خواهند بود یا خیر؟
 
وی افزود:علم زوج درمانی و مشاوره پیش از ازدواج چراغ راهی خواهد بود برای زوجین جوان که با آگاهی و با کسب مهارت‌های زوجی به سرزمین ازدواج قدم بگذارند. از قبل با چالش‌های پیش رو آشنا شوند و آن‌ها را حل نمایند؛ و حرف آخر اینکه همه زوجین دچار تعارض خواهند شد با این تفاوت که زوج خوشبخت و رضایتمند، دانش و مهارت حل تعارض را می‌داند و خوشبختی را برای خود و همسرش به ارمغان می‌آورد.
 
 
 

شناسه خبر 75647