شناسه خبر:76081
1402/8/29 12:55:17

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: 350 عنوان برنامه در سطح شهرستان همدان در همه حوزه‌‎های مقاومت و بین همه اقشار بسیج، برگزار خواهد شد.

سیدجواد حسینی روز گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه که به‌مناسبت هفته بسیج برگزار شد، ضمن تبریک روز پرستار، ابراز کرد: صبر و استقامت حضرت زینب (س) به حدی است که می‌توانیم ایشان را سردار جنگ بنامیم.

 

وی در ادامه افزود: نام بسیج در ذهن هرکس تعبیر متفاوتی دارد؛ برخی آن را یک تشکل نظامی و انتظامی و برخی آن را در مفهوم کمک به مردم می‌دانند. مقام معظم رهبری واژه بسیج را یک مفهوم و یک واژه گسترده بی‌مرز و بی‌حساب می‌دانند که هرجا جمهوری اسلامی ایران نیاز به کمک داشته، ورود کرده و می‌کند.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه این تشکل عظیم برای همه تهدیدها توسط امام خمینی (ره) بعد از انقلاب دوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی ایجاد شد که از دل مردم جوشید، گفت: بسیج شجره طیبه‌ای بوده که مصداق آن در سوره ابراهیم آیات 24 و 25 آمده است و گفته شده بسیجیان افراد پاک، با اخلاص، پویا و کسانی هستند که تندبادها نمی‌توانند آن‌ها را تکان دهند.

 

حسینی با بیان اینکه ابتدای انقلاب، در دوران دفاع مقدس و سایر حوادث ازخودگذشتگی را در بسیج شاهد بوده‌ایم، تصریح کرد: بعد از دوران دفاع مقدس نیز کارهای بسیج ادامه داشت و خدمات مختلفی را براساس نیاز جامعه ارائه کرد؛ به تعبیر مقام معظم رهبری بسیج فرمول تبدیل تهدید به فرصت است.

 

وی در ادامه عنوان کرد: مستند یک‌ساعته از خدمات بسیج استان همدان ساخته شده است که در شبکه استانی همدان پخش خواهد شد.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه در زمان کرونا بچه‌های بسیج با هزینه شخصی میوه خرید و آبمیوه برای پرستارها تهیه کردند، افزود: این کار با اخلاص آن‌ها، در امیدبخشی به پرستاران بسیار اثربخش بود.

 

حسینی گفت: 350 عنوان برنامه در سطح شهرستان همدان در همه حوزه‌‎های مقاومت و بین همه اقشار بسیج، برگزار خواهد شد؛ ازجمله این برنامه‌ها در امروز، اعزام 200 نفر از دانش‌آموزان در قالب یک کاروان با چهار اتوبوس به مناطق جنوب و اردوی راهیان نور است تا نسل جوان با شهدا آشنا شوند و برنامه‌های خوبی برای نشان دادن دوران دفاع مقدس در این هفته درنظر گرفته شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد:‌ مجمع بسیجیان با حضور مسئولین، نخبگان و 6 کارگروه با هدف مسئله‌یابی و حل مشکلات خاص همدان در مباحث مسکن، مشاغل خانگی، اشتغال، شبکه‌سازی، جانشین‌پروری و اجرای طرح در راستای جوانی جمعیت، تشکیل شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان در تصریح روزشمار هفته بسیج افزود: روز اول (29 آبان‌ماه) با شعار «سازندگی و محرومیت‌زدایی» همراه بوده که افتتاح 70 منزل و حوزه مقاومت دیزج را داریم، روز دوم با نام «بسیج پیشرفت، عزت و افتخار» است که منازل ساخته‌شده برای کمیته امداد افتتاح خواهند شد، همچنین رزمایش رضویون نیز در این روز برای ایجاد امنیت پایدار، برگزار خواهد شد.

 

* توزیع 20 سری جهیزیه در شهر همدان

 

حسینی ادامه داد و گفت: روز سوم با عنوان «بسیج ولایت‌باور، انقلابی و تمدن‌ساز» است که همایش بانوی تمدن‌ساز در خانه معلم برای خانم دباغ برگزار خواهد شد؛ همچنین 20 سری جهیزیه بین خانواده‌های کم‌برخوردار توزیع خواهد شد.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: روز چهارم با نام «بسیج مقاومت، ایثار و شهادت» رژه موتوری اقتدار، افتتاح خط انتقال آب ارزانفود با حضور وزیر کشور به طول 9 و نیم کیلومتر با هزینه چهار میلیارد تومان، برنامه پیاده‌روی خانوادگی و کالسکه‌سواران با توجه به کشتار کودکان توسط رژیم صهیونسیتی و مراسم عطرافشانی مزار شهدا برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: روز پنجم با عنوان «بسیج ایمان، بصیرت و انتظار» در سالن امام علی (ع) مخابرات برنامه‌های محوری با حضور هنرمندان برگزار خواهد شد. روز ششم با نام «جهاد علمی» است که جشنواره علمی در دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد؛ روز هفتم هم (پنجم آذرماه) با نام «دفاع، امنیت و اقتدار» در همه پایگاه‌های مقاومت و مساجد از بیانات مقام معظم رهبری استفاده خواهیم کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه اقدامات خوبی انجام خواهد شد، اظهار کرد: برگزاری میز خدمت در سطح شهرستان با حضور استاندار و سایر مسئولان، ویزیت رایگان، تقدیر از کسبه منصف (که یکی از دغدغه‌های مهم امروز است) در محلات مختلف، افتتاح کارگاه‌هایی همچون خیاطی و سفالگری برای ایجاد اشتغال، تقدیر از مادران دارای بیش از سه فرزند، تقدیر از خانواده شهدای سلامت و پرستاران، برگزاری یادواره شهدا و مشاوره خانواده، برگزاری مسابقات قرآنی و ورزشی، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری میقات صالحین در 700 حلقه صالحین، آزادی زندانیان غیر عمد و مالی به تعداد پنج مورد و حمایت از خانواده آن‌ها و توزیع بسته‌های معیشتی که در طول سال نیز ادامه دارد، ازجمله برنامه‌های هفته بسیج خواهد بود.

 

حسینی با بیان اینکه دو هزار و 500 نفر استعدادیابی در رشته دوومیدانی رقم خورده است، گفت: یکی از این بچه‌ها در سطح ملی رتبه کسب کرد، همچنین امسال ورزش شهروندی با کمک بسیج به راه افتاد و در 6 ماهه نخست 11 نشان طلا در مسابقات ملی و بین‌المللی به خود اختصاص داد.

 

وی با اشاره به اردوی یک‌روزه در 29 آبان‌ماه به حسن ابدال و دربند با 20 گروه جهادی از بسیج اصناف مانند تعمیرکاران و برق‌کاران، ابراز کرد: همچنین اعزام نیروی پزشکی به همراه دارو، عینک‌ساز با دستگاه، توزیع لباس، کیف، کفش و لوازم‌التحریر را در این روستاها خواهیم داشت.

 

فرمانده سپاه ناحیه همدان در پایان افزود: از ابتدای سال جاری 130 پروژه‌های محرومیت‌زدایی مرمت و بازسازی مدارس و خدمات مرمتی رقم خورده؛ همچنین 114 صندوق قرض‌الحسنه مردمی و 15 تعاونی برای ایجاد اشتغال اهدا شده است.

 

شناسه خبر 76081