شناسه خبر:76251
1402/9/2 11:05:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان گفت: 10 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور با هدف کنترل سرعت و ارتقای ایمنی در محورهای مواصلاتی با اولویت نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف در حال نصب است که قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط را دارد.

فرزاد حسنی اظهار کرد: ارتقای سطح ایمنی جاده‌های استان با هدف کاهش تصادفات یکی از اولویت‌های مهم در حمل و نقل جاده‌ای است که این مهم در قالب برنامه‌های مختلف از جمله ارتقای سطح نظارت و شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز انجام می‌گیرد.وی افزود: در همین راستا این اداره کل با هدف ارتقاء خدمات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کاهش سوانح جاده‌ای و همچنین تسهیل و مدیریت سفر از ابتدای امسال نسبت به افزایش و ارتقاء کمی و کیفی سامانه‌های حمل و نقل هوشمند در سطح جاده‌های استان اقدام کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان اذعان کرد: بهبود ترافیک، افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان سفر و برنامه‌ریزی برای مدیریت سفرها زمان از تاثیرات جاده‌های هوشمند و ارتقاء آن بر حمل‌و‌نقل جاده‌ای است.

به گفته حسنی، از طریق سامانه‌های هوشمند امکان پیش‌بینی و مدیریت دقیق داده‌های ترافیکی برای مسئولان فراهم می‌شود.

وی اذعان کرد: بهینه‌سازی و مدیریت سفر به‌ویژه در مواقع بارش‌ها، کاهش زمان سفر و ترافیک ناشی از وقوع سوانح و ترافیک، دسترسی به اطلاعات و شرایط ترافیکی، مدت زمان سفر و اطلاع از وضعیت محورها ازجمله خدماتی است که از طریق سامانه جاده‌های هوشمند به مسافران ارائه و این امکان را به کاربران جاده‌ای می‌دهد که زمان سفر خود را مدیریت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: تاکنون هشت سامانه نظارتی با استفاده از انتقال اطلاعات از طریق فیبر نوری و 22 دستگاه دوربین نظارت تصویری در سطح جاده‌های استان نصب و راه‌اندازی شده است.

حسنی همچنین از نصب 10 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور خبر داد و گفت: این دستگاه‌ها در راستای کنترل سرعت و ارتقا ایمنی در محورهای مواصلاتی با اولویت نقاط حادثه‌خیز و پرتصادف در حال نصب است که قابلیت ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط را خواهند داشت این سامانه به‌منظور ارتقا ایمنی و مدیریت سرعت وسایل نقلیه در محورهای استان نصب و راه‌اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: استفاده از دستگاه‌های برخط تردد شمار در محورهای استان از دیگر اقدامات راهداری کردستان در راستای حمل و نقل هوشمند بوده است.

شناسه خبر 76251