شناسه خبر:76371
1402/9/5 12:25:32

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: هیئت مذهبی رهروان حضرت زینب (س) در پایگاه شهیده سمیه شهر همدان به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب (س)، زمینه‌ساز آزادی یک زن 41 ساله از زندان شد.

 «یدالله روحانی‌منش» روز شنبه ابراز کرد: این زندانی که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارد، مبلغی را برای ایجاد کارگاه از فردی قرض گرفته بود.

وی اضافه کرد: این فرد به‌علت ناتوانی در تجهیز کارگاه و نداشتن کسب‌وکار درآمدزا، نتوانست قرض خود را پرداخت کند و با شکایت طلبکار، از اواخر شهریورماه امسال راهی زندان شد.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان اظهار کرد: به دنبال تشکیل این پرونده در ستاد دیه و اطلاع پایگاه بسیج شهیده سمیه و هیئت رهروان حضرت زینب (س)، آن‌ها پیگیر آزادی این زن شدند.

روحانی‌منش خاطرنشان کرد: بنابراین این زن جوان که دارای یک دختر خردسال است، با پرداخت پنج میلیارد و 501 میلیون ریال از سوی هیئت رهروان زینب، از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: 102 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد این استان در 6 ماهه امسال با کمک خیران و پرداخت مبالغ بدهی، آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

روحانی‌منش ادامه داد: این افراد شامل 69 زندانی مالی، 31 زندانی مهریه، یک زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح و یک زندانی نفقه هستند که با پیگیری‌ها و تلاش ستاد دیه و همراهی و مشارکت افراد خیر، از زندان آزاد شدند.

وی افزود: مجموع بدهی این تعداد زندانی آزادشده 647 میلیارد و 932 میلیون ریال بود که با اقدامات مؤثر ستاد دیه استان و همچنین مشارکت فعال افراد خیر، تأمین و برای آزادی این افراد به شاکیان آن‌ها پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان تصریح کرد: البته با توجه به اقدامات انجام‌شده 99 میلیارد و 145 میلیون ریال از این میزان بدهی توسط شاکیان بخشیده شد و حدود 15 میلیارد و 527 میلیون ریال آن نیز توسط خود افراد زندانی، تأمین و پرداخت شده است.

روحانی‌منش افزود: بیش از 474 میلیارد و 145 میلیون ریال از بدهی زندانیان آزادشده نیز با رأی قاضی، اعسار به تقسیط (قسط‌بندی) شده است.

وی گفت: میزان کمک پرداختی به پرونده‌های مالی و دیه 29 میلیارد و 231 میلیون ریال است؛ ضمن اینکه 29 میلیارد و 884 میلیون ریال از بدهی زندانیان در قالب تسهیلات با مشارکت بانک‌های ملت، ملی، صادرات و تجارت تأمین و پرداخت شده است.

شناسه خبر 76371