شناسه خبر:76434
1402/9/7 08:52:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: امید کسب و کار در کرمانشاه بهبود یافته، البته در وضعیت ایده‌آل نیستیم قطعا مشکلات زیادی داریم، اما استان روی ریل قرار گرفته است.

محسن دارابی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور به کرمانشاه 7 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از حدود 7 همت سهم استان، 6 هزار میلیارد تومان سهم حوزه تولید و تجارت (وزارت صمت) بوده که خوشبختانه تا این لحظه 4 هزار و 20 میلیارد تومان توانستیم حل و فصل شود که در رابطه با آن مصوب، قرارداد و پرداخت داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: 280 میلیارد تومان از این مبلغ مصوب در ارکان اعتباری بانک‌ها، 500 میلیارد تومان قرارداد و 3 هزار و 240 میلیارد تومان هم توسط مجموعه بانکی پرداخت شده است.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید و تجارت در استان، گفت: تا پایان مهرماه سال جاری ما 1.8 میلیارد دلار بدون اعتصاب میعانات گازی صادرات غیرنفتی داشتیم به لحاظ میزان حدود 12 درصد و از نظر ارزش 9 درصد نسبت به مدت مشابه؛ میزان صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده است.

دارابی با اشاره به رشد صعودی در حوزه تولید و تجارت، خاطرنشان کرد: رشد بخش صنعت براساس آمار‌های مرکز آمار ایران، 4.5 درصد است.

وی ادامه داد: نسبت به دوره مشابه در دولت قبل رشد حوزه تجارت و خدمات از منفی به 8.5 درصد و بخش معدن ما به 2.5 درصد رسیده مجموعه این اتفاقات نشان از این دارد خوشبختانه امید کسب و کار در کرمانشاه بهبود یافته، البته در وضعیت ایده‌آل نیستیم قطعا مشکلات زیادی داریم اما استان روی ریل قرار گرفته و امیدواریم با کمک دولت و مجموعه مدیرتی استان به سمت برویم که به میانه جدول از نظر نرخ بیکاری برسیم.

شناسه خبر 76434